Mijn A7V en Duron 650@900

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Ik begin maar ff om met de deur in huis te vallen: Ik durf te wedden dat niemand een oplossing voor dit probleem heeft :)

Ok nu ga ik van start:
Ik heb sinds een tijd al een A7V + Duron 650. Nu wil mijn Duron gerust op 100FSB draaien. Zei het niet dat hij er na +/- 30 min mee kapt. Alles hangt dan gewoon. Dit gebeurd alleen met 3D Applicaties zoals Games en Benchmarks (3DMark, XL-R8R, enz). Nu is er nog iets geks: Hij wil op 900mhz draaien bij 95FSB en MP 9,5. Maar op 650Mhz met FSB 100 en MP 6,5 wil ie gewoon niet draaien. Hij verdoemd alles wat 100FSB of hoger is.

Nu heb ik al de volgende dingen geprobeerd:
- Dimminterleave uit.
- CAS 3-3-3 gezet.
- System Normal (ipv Optimal).

Ehm... jullie mogen het zeggen, ik weet gewoon zeker dat niemand het juiste antwoord zal vinden ;( Ik heb heel de BIOS al doorgespit en m'n Videokaart ff vergangen door een andere. Maakte niets uit. Zelfde probleem.

Mijn config dan maar he :):

300 Watt voeding! (ja ik zeg het maar ff anders beginnen jullie daarover te zeuren ;))
Asus A7V Rev. 1.01
AMD Duron 650
Hercules 3D Prophet 2 MX
Terratec X-fire 1024
Maxtor 30,7 gig 7200rpm.
AOpen 36X CD-ROM speler
Mitsumi 4x4x20 CD-brander
Realtek 100Mbit Netwerkkaart

Ok barst maar los met jullie id'en!!! :)

Verwijderd

Hoe laag/hoog staat je VCore?

• benchMarc
Nu op 1.85 Maar maakt niet uit, als ik gewoon standaard 650mhz doe met standaard Vcore loopt ie net zo vast. Ook al gooi ik hem dan op 1.85 dan loopt ie nog vast.

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 16:29 schreef benchMarc het volgende:
Ik begin maar ff om met de deur in huis te vallen: Ik durf te wedden dat niemand een oplossing voor dit probleem heeft :)
Waarom post je het dan nog:?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Als je het handvest voor storingzoekers bekijkt dan zou ik dit doen:

- Haal alles waar je pc niet afhanelijk van is om te werken eruit, dus geluid, netwerk, extra dimms, extra hd's, cdrom, cdrw etc.
- Ga dan aan de slag met een nieuwe install en kijk wat er gebeurt. Probleem niet weg? Dan weet je dat die andere componenten geen/weinig invloed hebben. Dan kun je kijken of je een mobo of proc e.d. kan lenen van iemand om te proberen.

Tis een lastig en tijdrovend verhaal, maarjah je moet toch wat als je je probleem wilt oplossen he?

Zo kom je er zeker weten wel achter. Kijk ook of je niet veel stroom door slechte stekkercontactjes verliest (=weer stand = meer stroomconsumptie) en dat ie daarom minder goed werkt enzow (zoals ik had).

Verder kan ook je mem o.i.d brak zijn..

Nou jah, ik hoop dat je er uit komt, succes iig!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• benchMarc
Ik denk dat het aan m'n mem ligt idd, ik ga vandaag ff bij iemand anders z'n mem hier inbouwen.

Verwijderd

Jah..
heeftiehetzelf al gepost voor ik datkonzeggen :)

"ehum* 'Ik denk dat het aan je geheugen ligt..'

:+

• benchMarc
Mja vaak vind ik zelf uit mijn gestarte topics het antwoord :/ :D

Verwijderd

Bestwelgoed, tochnietdan ;)

Verwijderd

Heb je een geaard stopcontact? Dat zou het ook nog kunnen zijn.

• benchMarc
Op maandag 12 februari 2001 22:54 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Heb je een geaard stopcontact? Dat zou het ook nog kunnen zijn.
En wat verklaart die 95/100FSB dan? :)

Verwijderd

Zo'n soort probleem heb ik ook gehad. Op een gegeven moment Terratec kaart eruit gegooid
en werken. Volgende dag SB live gehaald :)

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
IDD maybe is je memory Brak, D.W.Z. Pc 90 in plaats van 100, vandaar dat ik nu alles op 133 heb zitten dan weet je zeker dat het werkt, ik zou zeggen probeer es een dimmetje van iemand anders, ik heb hier 3 * 128 @ 133.
Zijn vast meer mensen die wat te sharen hebben ! Succes !!

Da Devil >:)

Freelance tweaker

• Harmen
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De A7V is zeer selectief met het gebruik van de PCI sloten... dusseh probeer de pci kaarten ff te verplaatsen zodat alles wel weer werkt.... :)

Succes!

Whatever.

Verwijderd

Lijkt me inderdaad duidelijk geheugenprobleempje...

Trouwens, ik heb zelf een KT7, maar ik heb wel eens iets gehoord (weet ik dus niet helemaal niet zeker) over dat die A7V een verhoogde Vio zou hebben, geen 3,3 maar 3,55 Volt ofzo. Probeer dit eens te verlagen of misschien juist nog verder te verhogen. Geheugen is hier soms erg gevoelig voor.

• benchMarc
Verhogen van I/O heeft geen nut, had ik alles geprobeerd. Ik zal hem proberen te verlagen :) Als dat helpt ben ik je echt heel dankbaar :)

• benchMarc
Nou, bij het verlagen van de I/O loopt hij net zo hard vast. Ik heb nu al m'n kaarten eruit gehaald behalve m'n netwerkkaart en videokaart. cd-rom spelers ook afgekoppeld. nu maar ff benchmarken dan...

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
misschien een bios update, of de nieuwste VIA drivers? ik weet niet wat je nu draait, maar dat scheelt een hoop.........

• benchMarc
Jeuj ik heb het gevonden :)
Ik heb 2 rammetjes van 64MB. Ik heb ze nu apart laten draaien. steeds in een ander slot. Eentje liep steeds vast. In ieder slot. Nu had ik dus die andere 64 erin gedouwd en hij liep niet meer vast. Ok nu is 1 uur testen misschien niet genoeg :/ Maar met die 128MB liep ie al vast na 20/30 min. Dus ik laat hem vanavond lekker benchmarken en ik hoop dat ie nu wel goed draait.

• benchMarc
Oja :) Alle mensen bedankt voor de id'en enzo he :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
quote van jouw: Ik durf te wedden dat niemand een oplossing voor dit probleem heeft

Hoeveel had je gewed? :) Je bent je inzit iig kwijt.

• benchMarc
Op dinsdag 13 februari 2001 23:59 schreef InterCC het volgende:
quote van jouw: Ik durf te wedden dat niemand een oplossing voor dit probleem heeft

Hoeveel had je gewed? :) Je bent je inzit iig kwijt.
Nee, kijk maar: Ik denk dat het aan m'n mem ligt idd, ik ga vandaag ff bij iemand anders z'n mem hier inbouwen.

Ik was degene die me eigen oplossing vond ;) :+
Pagina: 1