Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ASP.NET] GridView, afhankelijke velden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat door middel van een GridView een lijst met records weergeven op het scherm.
Vervolgens lijkt het me leuk als ik deze velden met een edit knopje kan bewerken.
Dat kan ook allemaal prima met het betere klikwerk, maar wat ik zou willen is in het edit-venster ipv. het id van de FK, gewoon een dropdown met mogelijkheden zoals deze in de database staan (met de huidige als Selected).

Is dit te bewerkstelligen met wat klikwerk of moet ik toch wat gaan verzinnen?
Misschien een leuke tut?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wat klikwerk? Ik wil volgens mij jouw aspx code niet zien :) Ik heb laatst wat onderhoud gedaan op een webapp van een 'alleen maar klikken'-programmeur. De meeste pagina's met een aantal gridviews gingen van ~1000 regels code naar ~100 regels. En een performance winst van heb ik jou daar.

Maar goed, zoek eens op asp.net gridview en edititemtemplate, waarbij 'edititemtemplate' het magische woord zou moeten zijn.

=edit=
edittemplate -> edititemtemplate

[ Voor 30% gewijzigd door sopsop op 16-10-2007 11:49 ]

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Een datagrid heeft verschillende templates. EditItemStyle is de template welke je zult moeten bewerken. Maar zoals sopsop al aangeeft, kun je beter even stoppen met klikken en starten met 'tikken'. Zeker wat betreft templated controls (zoals de datagrid) zijn zaken erg lastig te regelen zonder code.

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee neem ik inderdaad maar ter harte, want echt duidelijker wordt het er niet op :-)

EditItemTemplate was inderdaad precies wat ik zocht, mijn dank hiervoor