Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Garantie? Barst in het scherm van m'n Samsung U100

Pagina: 1
Acties:
  • 1.291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een Samsung U100, deze telefoon is 5,9 milimeter dik (of dun) hiermee kunnen dus makkelijker als andere telefoons schade aan worden aangericht.

Afbeeldingslocatie: http://www.unwiredview.com/wp-content/uploads/2007/02/samsung-ultra-edition-59-u100-phone.jpg

Nu is het geval dat ik op m'n werk bezig ben met een verhuizing, helaas door een ongelukje is een bureau te hard op mijn been (broekzak) terecht gekomen waardoor een barst in mijn scherm zit, valt dit onder de garantie of kan ik dit op een of andere manier onder garantie laten vallen? ik heb hem besteld bij GSMWarenhuis en in hun voorwaarden staat het volgende onder garantie:
Garantie
Op alle telefoons van Gsm Warenhuis zit een fabrieksgarantie van 1 jaar. Waterschade, valschade, en het openen van het toestel door derden zijn uitgesloten van garantie.
Gsm Warenhuis is niet verantwoordelijk voor kosten die voortvloeien uit reparatie of onderzoek indien uw klacht buiten de fabrieksgarantie valt.

Verwijderd

Valt niet onder garantie. Het is helaas waarschijnlijk al te laat, maar hier wat info:

Als je hem met een creditcard hebt betaald, zit er vaak afhankelijk van de soort kaart een verzekering op tegen vallen / diefstal / verlies etc.. van 180 (normale kaart) of 365 (gold-card) dagen, vandaar dat het altijd loont om dit soort zaken met credit-kaart te betalen.

Verder kun je een aparte verzekering hiervoor afsluiten (vaak aangeboden door telefoonshops), maar het is meestal goedkoper om het via de kostbaarheden optie van je inboedelverzekering te doen.
(wordt tegenwoordig vaak verzekering buitenshuis of op weg verzekering genoemd)

Wel moet je met normale voorzichtigheid gehandeld hebben, dus als uit alles blijkt dat je er echt om "gevraagd" hebt, dan keert de verzekeraar niet uit (zeker als het je te vaak gebeurt).

Aangezien het hier op het werk gebeurd is met activiteiten voor het werk, zou je nog kunnen kijken wat je werkgever voor je kan doen. Het kan maar zo zijn dat hij er voor verzekerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 00:40 ]

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:57:

Nu is het geval dat ik op m'n werk bezig ben met een verhuizing, helaas door een ongelukje is een bureau te hard op mijn been (broekzak) terecht gekomen waardoor een barst in mijn scherm zit, valt dit onder de garantie of kan ik dit op een of andere manier onder garantie laten vallen? ik heb hem besteld bij GSMWarenhuis en in hun voorwaarden staat het volgende onder garantie:

[...]
Zoals je zelf al aangeeft is het een ongelukje geweest, en dan is het volgens mij dus geen garantie, dat zou het alleen zijn als het een fabrieksfout is. Alle andere manieren om het toch onder de garantie te laten vallen riekt wat mij betreft naar oplichting.

Dus, garantie claimen lijkt mij niet nuttig, wat wel nuttig is, is kijken of het onder een aansprakelijkheidsverzekering van je werkt valt, of kan vallen omdat het ongelukje namelijk gebeurt is met werkzaamheden voor je werk.

• gise
  • Niet online
Jarod schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:07:
[...]Alle andere manieren om het toch onder de garantie te laten vallen riekt wat mij betreft naar oplichting.
[...]
Ik probeer de boel niet op te lichten ofzo maar er zitten altijd wel 'lekken' in regels waar slim gebruik van gemaakt kan worden zonder te frauderen.

Helaas heb ik geen creditcard waardoor ik deze ook daarmee niet heb afgerekend en ook heb ik hem niet verzekerd, tot nu toe verzekering nog niet nodig gehad met elke mobiele telefoons die ik op dit moment heb gehad (stuk of 8 ) maar nu dus helaas een barst in m'n beeldscherm..

[ Voor 63% gewijzigd door gise op 16-10-2007 11:12 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als dit tijdens je werk gebeurt is zou ik de hoop vestigen op de WA van de werkgever.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Bij Samsung is het per definitie géén garantie. Kijken ze geeneens naar. Bij Nokia willen ze soms nog wel een uitzondering maken en SonyEricsson heb ik hierover nog nooit gehoord

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• gise
  • Niet online
Oke, dan maar inderdaad informeren bij werkgever of dit onder een of andere garantie kan vallen de verzekering valt. bedankt voor de reakties

[ Voor 21% gewijzigd door gise op 16-10-2007 15:12 ]

• gise
  • Niet online
naar alle waarschijnlijkheid vergoedt de werkgever het niet... wordt er hier vanuit mijn werk niks aan gedaan. :'(

[ Voor 29% gewijzigd door gise op 16-10-2007 15:13 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nogmaals. Het is geen garantie, maar misschien valt het wel onder verzekering. Zorg wel even dat je je terminologie in orde hebt. Daarnaast hoeft je werkgever het neit te vergoeden, maar de WA verzekering van je werkgever.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Ik probeer de boel niet op te lichten ofzo maar er zitten altijd wel 'lekken' in regels waar slim gebruik van gemaakt kan worden zonder te frauderen.
Oke, dan heet het geen oplichten, maar nog steeds is het dan niet geheel eerlijk. Je krijgt dan een beetje hetzelfde effect als met mensen die door overklokken hun processor beschadigen en hem dan toch opsturen omdat de schade vaak slecht te zien valt. Als je het zelf, bewust, of onbewust zoals in jouw geval, iets stuk maakt vind ik het vreemd om het te claimen als garantie, claimen bij een verzekering is natuurlijk wel een optie.

Ik koop trouwens om dit soort redenen het liefst een toestel met een los frontje, over het algemeen is dan alleen je frontje stuk en kun je voor weinig geld je toestel weer repareren. Maar nogmaals, dring bij je werkgever aan dat hij het claimt bij zijn aansprakelijkheidsverzekering, dat is denk ik je enige kans om niet zelf een andere telefoon te hoeven kopen.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Janoz schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:14:
Als dit tijdens je werk gebeurt is zou ik de hoop vestigen op de WA van de werkgever.
Gaat niet lukken, werkgever verplicht je toch niet die telefoon bij je te houden?
Beter schafte je een verzekering aan die dit soort dingen dekt.
Als je een nieuwe camera of laptop neemt, verzeker je hem toch meestal ook.

• gise
  • Niet online
Laptop heb ik van m'n werk, Camera is op dit moment nog niet verzekerd maar die ga ik wel nemen daar m'n 5D met lens, flitser etc toch wel boven de 3000 euro uitkomt.

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Kickje

Ik heb een HTC S710 toestel, gekocht in juli 2007. Al na een paar weken lieten er enkele toetsen los. Ik heb hem toen op verzoek van de internetshop waar ik hem heb gekocht opgestuurd naar Eurotwice in Belgie. Daar is hij vervolgens gerepareerd.

Ongeveer 2 maanden later weer hetzelfde probleem. Weer opgestuurd en weer gerepareerd, dit tot 3x toe!!

Enkele maanden later werd ik een keer gebeld. Ik pakte het toestel uit mijn zak en tot mijn grote schrik zat er een grote barst aan de binnenkant van het scherm. Hoe dit kan weet ik niet want hij zat gewoon in mijn zak.

Ik heb een boze e-mail gestuurd naar de webshop. Deze kwamen er met een smoes vanaf door te zeggen dat ik hem maar weer zelf moest opsturen naar Belgie. Zo gezegd zo gedaan.

Nu ruim een week later krijg ik een e-mail van Eurotwice Belgie met de volgende mededeling:

Reparatie buiten garantie
Dit toestel valt niet meer onder de garantievoorwaarden, omdat het onherstelbare mechanische beschadiging heeft, waardoor het
recht op garantie vervalt. Alleen door de printplaat en/of het display te vervangen (zie onderaan) kan dit toestel (misschien) hersteld
worden.

Mijn vraag aan deskundigen hier:

- Valt deze onder garantie (ik vind van wel want het product is niet deugdelijk als het 3x stukgaat)
- Kan ik de webshop aansprakelijk stellen (daar is hij tenslotte gekocht)
- Wat moet ik nu precies doen behalve erg pissig zijn?

Bedankt voor jullie hulp!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een barst in het scherm is sowieso natuurlijk lastig te verhalen op de garantie...

Ding breekt over het algemeen niet vanzelf...

Wat je nu moet doen? Nieuwe kopen of een ander scherm op ebay zoeken...

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 15-02-2008 17:01 ]

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Het zit aan de binnenkant!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Door druk van de buitenkant...

Nogmaals; breuken gaan niet vanzelf...