draadloze tv ontvanger van 35 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102195

Topicstarter
Mensen ik wil ik mijn huis naast mijn tv gebruik maken van Media Center. Nu werkte dit voorheen in mijn vorige huis altijd goed over de kabel, maar in mijn nieuwe huis wil ik dit draadloos doen.

Nu gaat het over een afstand van ongeveer 15 a 20 meter. Zonder dat er echt door muren heen hoeft worden gezonden, hooguit door 2 deuren.

Ik ben dus opzoek naar een goedkope en werkende oplossing. Weet iemand welke ontvangers ik hiervoor kan gebruiken? Ik vond op Gamma een Multimediazender VC36.

Draadloos; bereik tot 35 m
Voor signalen van
audio/video/dvd/satelliet
3 jaar fabrieksgarantie

Gaat dit werken? Want de prijzen die ik zo zie op internet beginnen bij zo'n 35 euro tot een eurotje of 200!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tja, ik heb in het verleden ene dergelijk systeem gehad, dat maar 10 meter hoefde af te leggen. In het begin werkte het aardig en wel. Let wel dat deze systemen gebruik maken van de 2,4 GHz band, waarop WIFI ook z'n werk doet. In de loop der jaren zijn bij mij in de buurt meerdere WIFI signalen erbij gekomen, die ervoor gezorgd hebben dat het draadloze 'tv' signaal veel slechter is geworden. Ik heb uiteindelijk gewoon een kabel getrokken.

De kwaliteit van beeld en geluid is uiteraard een tikkie lager dan bekabeld. hou daar rekening mee. Gebruik je een grotere TV dan ik heb (37 cm), ga je echt zien dat het een slechter signaal is.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm woon in een flat die vroeger alleen voor senioren was. Pas me laptop laten zoeken naar draadloze netwerken, en ik vond er gewoon 0 !!!

Maar idd zal in de loop van de tijd nog wel meer worden aangezien de flat is vrijgegeven dus niet alleen meer voor senioren is ;)

Ik heb een wat grotere LCD, uit me hoofd 32 inch dacht ik. Maar zou het wel werken, of gaat deze ontvanger al niet eens media center zien? Ik vind op internet te weinig informatie over dit soort dingen :(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 102195 op 16-10-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

32" LCD scherm aansturen via een draadloze zender? Niet doen! De kwaliteit die uit die apparaatjes komt is acceptabel voor de kleine 15" TV in de slaapkamer. Het zal wel werken, maar bedenk dat dit apparaatje gewoon een composiet signaal doorstuurt (de aansluitings mogelijkheid met de minste kwaliteit) en er hierbij ook nog eens een pak verlies optreed.

Als ik jou was zou ik gewoon een 20m s-video kabel trekken van de computer naar de tv. Niet zo duur als een vga kabel, maar een stuk betere kwaliteit dan een draadloze set.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Janoz schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:13:
32" LCD scherm aansturen via een draadloze zender? Niet doen! De kwaliteit die uit die apparaatjes komt is acceptabel voor de kleine 15" TV in de slaapkamer. Het zal wel werken, maar bedenk dat dit apparaatje gewoon een composiet signaal doorstuurt (de aansluitings mogelijkheid met de minste kwaliteit) en er hierbij ook nog eens een pak verlies optreed.

Als ik jou was zou ik gewoon een 20m s-video kabel trekken van de computer naar de tv. Niet zo duur als een vga kabel, maar een stuk betere kwaliteit dan een draadloze set.
Thanks voor de info. Wellicht is mijn verhaal ook niet helemaal duidelijk verteld.

Ik zou deze gebruiken ontvanger gebruiken om mijn mediacenter aan te sturen en op te nemen. Dit signaal verzend ik vervolgens via UTP weer door naar mijn X-Box360. Vanaf hier bekijk ik het dus op mijn tv.

Het probleem is dat ik in eerste instantie een kabel wilde trekken, maar dit niet mooi weggewerkt kan worden ivm het pakket wat ik al heb gelegd. Ook moet het langs 4 deuren zodat wegwerk plinten ook niet genoeg uitkomst bieden.

Nu hoorde ik wel is goede verhalen over de Marmatex ontvangers?!? Alleen geven deze toch een passief signaal? Dus ik vraag mij dan weer af, gaat dit wel werken met mediacenter? Kosten onder de 75 euro vind ik nog steeds acceptabel zolang het maar werkt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 102195 op 16-10-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Welk signaal wil je nu eigenlijk naar je mediacenter sturen? Infrarood van de afstandsbediening en het aantenne signaal? Ten eerste wordt er geen antenne signaal verstuurd. Je kunt dus met je computer niet 'zappen'. Ten tweede sturen dit soort setjes hun beeld de ene kant op en de afstandsbedienings signalen de andere kant op.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik wil bereiken is gewoon een tv-signal kunnen ontvangen op mijn computer. Ik hoef het alleen maar te kunnen ontvangen. Met mijn mediacenter zap ik normaal gesproken (gewoon met het toetsenbord). Terugsturen gebeurd doormiddel van netwerkkabel.

Met andere woorden. Ik wil vanaf de splitter draadloos een signaal doorsturen naar mijn mediacenter pc. En vanaf hier stuur ik de data doormiddel van een netwerkkabel door naar mijn Xbox360 (media center extender).

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 102195 op 16-10-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 10:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dan is het kastje van de gamma in je TS niet geschikt.

(en als je geen WIFI signalen kunt vinden, wil het nog niet zeggen dat ze er niet zijn :P )

[ Voor 46% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 16-10-2007 12:25 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm nog andere oplossing iemand?
Pagina: 1