Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Contract voor onbepaalde tijd aangeboden dmv brief

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11 10:54

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Mijn werkgever heeft mij aangeboden mijn jaarcontract om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd dmv een brief. Dit onder dezelfde voorwaarden als mijn jaarcontract. Ik heb hierna gezocht en deze constructie schijnt vaker voor te komen.
Ik zou zelf graag een loonsverhoging er bij ontvangen (ze willen mij immers hebben).
Nu heb ik nagevraagd of dit gebruikelijk is. Verschillende personen hebben mij verteld dat ik blij moet zijn met het vaste contract en dat vragen om een loonsverhoging als onbeschoft kan worden gezien.
Aan het eind van het jaar krijg ik zowiezo loonsverhoging na aanleiding van een functioneringsgesprek. Dit vindt ik echter meer een inflatiecorrectie. Het gaat hier om 2,25%.
Ik zou zelf willen bedingen om mijn loon te verhogen met 10% en de loonsverhoging bij het functioneringsgesprek te laten zitten.
Wat denken jullie hier van? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vraag een gesprek aan met je baas en ga eens praten.

10% is trouwens wel erg veel.

[ Voor 24% gewijzigd door DeeJee op 16-10-2007 09:52 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Precies wat DeeJee zegt! Klaar :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gesprek kan altijd, maar heb je die 10% even lukraak gepakt of kan je dit ook nog enigzins onderbouwen? (simpel gezegt, wat ga je antwoorden als hij vraagt 'waarom zouden we jou 10% meer geven?' - nee het antwoord 'jullie willen mij hebben' werkt daar niet ;) ).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 16-10-2007 09:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Ik werk inmiddels 3 jaar bij het bedrijf. Het eerste jaar was ik nog student en heb ik een afstudeer stage gedaan. Hierna ben ik dienst gekomen bij het bedrijf via een uitzendbureau. Dit heb ik een jaar gedaan en daarna hebben ze mij een jaarcontract aangeboden rechtstreeks bij het bedrijf. Het loon is hierbij hetzelfde gebleven alleen de secundaire voorwaarden zijn beter geworden. Het is verplicht om mee te doen aan het pensioen plan. Dit slokt 10% van mijn maandloon op. Ik ben er netto dus op achteruit gegaan. Nu bieden ze mij aan om het jaarcontract om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd. Ik ga er dus weer op vooruit qua secudaire voorwaarden. Het loon blijft echter hetzelfde. Ik heb nu meer werkervaring en zou graag een sprongetje in loon willen maken.
Ik zou dit willen onderbouwen met de meerwaarde die ik bied aan het bedrijf. Ik sta in de loonschaal als applicatie beheerder. Ik doe echter veel meer dan dat. Ik werk aan vele projecten en werk mee aan ontwikkeling en implementaties. Ik ben dus meer dan een applicatie beheerder. Dit is mijn reden voor het vragen om een loonsverhoging.

• SinergyX
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En het laatste stuk kan je dus aandragen bij het gesprek :)
(pensioen is beetje standaard, iedereen zo'n beetje op 25 krijgt hiermee te maken - flinke hap inderdaad).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Ik werk voor een groot bedrijf. Mijn directe baas is slechts team leader. Ik denk niet dat hij daar een beslissing over kan maken. Het aanbod kwam vanuit HR. Met wie moet ik nou gaan praten? Met mijn baas heb ik een beetje een aparte relatie. Ik werk veel zelfstandig op een andere locatie en zie hem slechts 1 keer per week. Mijn gevoel zegt dat ik moet gaan praten met de mensen van HR.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14

DizzyWeb

Ondertiteld

Nou, je directe baas zal ongetwijfeld weten met wie jij dan wel moet praten, lijkt mij? Vraag het hem?

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
Je zou idd kunnen aangeven dat bij de omslag naar 25 jaar opeens wel erg veel kwijt bent van je loon, ik kreeg dat toen ook gecompenseerd. Verder zou ik dit wel pas doen na een functioneringsgesprek dus niet nu aangezien daar de werkgever niet te happy van wordt ;)
Daarnaast 10% is wel heftig maar misschien zit je nu in een schaal dat dermate laag is dat het niet onredelijk is. Ik zou dan je eigen loon eens vergelijken met wat de rest hier verdient.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Je werkt er dus een heel jaar en krijgt slechts 2.25%?

Je hebt gelijk dat die 2.25% ongeveer de stijging van de CAO-lonen is, dus per saldo word je geen steek hoger ingeschaald dan je al was.

Zo'n loonstijging is normaal, wanneer je al aan je schaalmaximum zit. Maar zit je dat nog niet (zoals de meesten van ons en m.n. de jongere werknemers), dan zou er meer in moeten zitten. Meestal ziet het er ongeveer zo uit:

Slecht functioneren: 0%
matig/redelijk functioneren: 1 a 2%
goed functioneren: 3 a 4%
zeer goed en uitstekend: 5-8%

Bovenop de algemene stijging dus. Getallen zijn nogal indicatief, maar volgens mij wel ongeveer van toepassing op de meeste bedrijven die met salarisscalen werken.

Verwijderd

je kan altijd onderhandelen, maar meestal is een verlenign van het contract niet een slaaris verhogingspunt.

meestal is dit einde van het jaar, of bij een promotie (junior naar senior oid).

maar in principe kan je elke dag van het jaar vragen om een verhoging...

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Brutale mensen hebben de halve wereld zegt men wel eens en niet geschoten is altijd mis.
In de huidige markt is het vinden van goed personeel niet zo gemakkelijk dus als jij overtuigd bent van je kwaliteiten, mag je daar best iets voor terugvragen. Niet te bang zijn!

I'm not as think as you stoned I am

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37

Qwerty-273

Meukposter

Audi_S2 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:43:
Ik werk voor een groot bedrijf. Mijn directe baas is slechts team leader. Ik denk niet dat hij daar een beslissing over kan maken. Het aanbod kwam vanuit HR. Met wie moet ik nou gaan praten? Met mijn baas heb ik een beetje een aparte relatie. Ik werk veel zelfstandig op een andere locatie en zie hem slechts 1 keer per week. Mijn gevoel zegt dat ik moet gaan praten met de mensen van HR.
Zou gaan praten met je directe baas (waar je terecht moet met dit vraag stuk) en waarschijnlijk kom je om de tafel te zitten met je baas (ligt aan je organisatie of dit je directe is of de baas van de afdeling) en mens(en) van HR.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Klopt. Over het algemeen hebben mensen er een schijthekel aan als je ze passeert en ik begrijp dat deze man, hoewel je hem maar één dag in de week ziet, wel jouw directe baas is. Dan is het niet juist om zonder hem éérst te consulteren naar HR te gaan.

Verwijderd

Qwerty-273 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:30:
[...]

Zou gaan praten met je directe baas (waar je terecht moet met dit vraag stuk) en waarschijnlijk kom je om de tafel te zitten met je baas (ligt aan je organisatie of dit je directe is of de baas van de afdeling) en mens(en) van HR.
Jups, om even je baas te passeren door meteen hoger te gaan wordt niet door iedereen gewaardeerd ;)

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 14:34
Voor wat het waard is, ik zat een maand of 2 geleden aan het eind van mn halfjaar contract. Ik was in de veronderstelling dat ik daarna een vaste aanstelling zou krijgen maar daar wou mn (nieuwe) chef niet aan. Maar ik heb er toen wel 10% bruto bijgekregen, met de mededeling dat er bij een volgende verlenging weer te praten viel.
Op zich verder geen heel vergelijkbare situatie, maar ik wil maar even aangeven dat contract wissel best een moment kan zijn om over je salaris te beginnen. Al zou ik er voor kiezen om zelf het initiatief te nemen en het ter sprake brengen voor er een concreet voorstel van de werkgever ligt. ;)

en wat anderen al zeggen, eerst ff contacten met je chef. Al is het maar om te vragen of je dan bij hem of PZ moet wezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Charly op 22-10-2007 23:09 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Gesprek kan altijd..

Maar om direct met de vuist op de spreekwoordelijke tafel te slaan is beetje not done. ik weet niet hoe oud je bent.

Maar mocht je niet eens zijn met je salaris kan je aantal dingen doen.

1- je gaat praten en uitleg geven waarom jij denkt dat je meer loon zou moeten krijgen
2- mocht praten niets uitgemaakt te hebben gaat dan kijken of je ergens anders meer kan halen
3- heb je een andere bedrijf gevonden ga dan weer naar P&O en leg daar wederom uit waarom je loons verhoging zou moeten krijgen. mochten ze daar niet mee akkoord gaan geeft dan aan dat je een andere werkgever heb gevonden waar je ook zelfde soort werkzaamheden gaat doen voor meer loon.
4- gaan ze niet overstag neem dan je stok mee en pak die andere net zo leuke baan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1