Toon posts:

[HELP] Videokaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb twee probleempjes met mijn pc, het gaat om de volgende configuratie:

- AMD Athlon x2 6000+
- 1024 MB Corsair TwinX 800Mhz DDR2
- Asus 7950GX2 1024MB
- M2N SLI Deluxe
- Coolermaster 550watt Real power
- Creative Xtreme Gamer X-fi
- HP w22, 22" Widescreen

1. Mijn pc lijkt heel erg traag, waar ik aan denk is dat er 1024MB Geheugen bij moet? maakt dit veel verschil?.. vooral met performance in game's ? Omdat mijn pc op dit moment UT3 met alles op low en resolutie op 1440x900 niet vloeiend draait. Hoe kan ik mijn pc prestastie omhoog halen. Aangezien mijn videokaart nog steeds een van de beste is lijkt het me niet dat het daaraan ligt. Ook lijkt me processor me snel genoeg.

2. Als ik mijn pc opstart heb ik soms in de linkerhoek en de onderkant geen beeld, ik zie hier alleen witte puntjes, het rare is ook dat het scherm gewoon kleiner is gescaled dus je ziet wel het hele scherm, maar het vult niet het hele scherm. Als mijn monitor opstart zie ik ook dat de monitor 1920x1200 krijgt, dit zie ik in het diagnostische schermpje van me monitor zelf. Alleen als ik op me computer kijk (rechtermuisknop ergens op bureaublad -> eigenschappen) geeft hij maar 1680x1050 aan. Iemand enig idee wat die kan zijn?

Alvast bedankt,

Max van Laren

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 09:33 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Installeer eens je drivers opnieuw, gooi alles ervanaf en gooi daarna de laatste erop. Hij hoort uiteraard 1680 x 1050 te draaien.

Om na te gaan of je PC goed presenteerd kan je even 3dmark draaien en dat vergelijken met mensen die ongeveer hetzelfde systeem hebben en kijken of je genoeg punten hebt.

Lees meteen de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen even door. Daarnaast zou ik * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * even doornemen. Daarmee kan je je eigen topic(titel) wat verduidelijken en spreek je wat meer mensen aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Mojo op 16-10-2007 11:28 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd, dit werkte niet. 3D mark heb ik al gedraaid, daarmee was me score ongeveer 8000, met 3d mark 2006, terwijl gemiddels met mijn configuratie er rond de 9500 wordt gehaald.