Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uploaden van spelletjes op Samsung SGH-M610

Pagina: 1
Acties:
  • 1.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
Weet iemand dit toevallig? Ik probeer nieuwe java spelletjes te uploaden naar de Samsung SGH-M610, echter de jar en jad (uit mijn hoofd) zijn na uploaden niet bruikbaar. Hoe zorg ik ervoor dat deze spelletjes het doen? Of moet ik een bepaald type spel hebben voor deze telefoon? (bijvoorbeeld met een bepaalde resolutie).

Ter info. Er is nog voldoende ruimte op de telefoon. Heb er net een 2 Gb kaartje in gedrukt. En andere spelletjes (de default java games) doen het wel prima. Ik upload de files via bluetooth.

[ Voor 3% gewijzigd door -W0kk3L- op 16-10-2007 09:30 . Reden: aanvullende bluetooth info ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 16:42
Tja, Samsung :P Die staat dat niet toe. Via GPRS kan het wel, maar dat kost geld enzo. Ik heb gehoord dat het wel schijnt te kunnen met de samsung pc software.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Krijg je nog een melding als je de .jar probeert te installeren?

☻/
/▌
/ \

• -W0kk3L-
Ik weet niet eens of ik hem wel goed installeer. Ik heb de file gewoon geupload via bluetooth.. Is er een menu waar ik hem op de telefoon verder moet installeren?

• Dolan
Samsung kan dat niet via bluetooth file transfers. Dit om te voorkomen dat mensen spelletjes onder elkaar gaan uitwisselen via bluetooth. Je moet het van een site ofzo afhalen met een GPRS verbinding of samsung pc-link software gebruiken.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Btw, hoe groot is de .jar (max jarsize: 300 KB voor die samsung)
En misschien zitten er JSR's in de game die hij niet ondersteund:
http://developer.samsungm...ail.jsp?idx=177&pageNum=1

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 16-10-2007 11:29 ]

☻/
/▌
/ \

• Dolan
@Kixstart:
Lees mijn reactie. Op een samsung is dat niet mogelijk. Je kunt niet direct een JAR/JAD sturen en die uitvoeren. Is beveiligd. Alleen met Samsung PC software kun je er spelletjes op zetten.

• -W0kk3L-
Ok, beide thnx voor de info.
Mijn vrouw moet maar gewoon naar mp3's gaan luisteren ipv spelletjes te spelen op de telefoon :D

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:26
Hier staat hoe je spelletjes kunt uploaden naar een D500, misschien dat deze tutorial ook voor jouw telefoon werkt.

• -W0kk3L-
Ik ga em proberen.. thnx :)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

trolleystad schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:34:
@Kixstart:
Lees mijn reactie. Op een samsung is dat niet mogelijk. Je kunt niet direct een JAR/JAD sturen en die uitvoeren. Is beveiligd. Alleen met Samsung PC software kun je er spelletjes op zetten.
offtopic:
Kijk eens naar de tijd. Ik had de reactie van jou nog niet gelezen :)

☻/
/▌
/ \

• Nostalgia84
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05-2022
Mijn 1e post hier op Tweakers Forum :D

Ik heb hetzelfde probleem als wokk3l daar de bluetooth van mijn laptop mijn telefoon ook niet herkend. Mocht dat wel zo zijn dan is het via Samsung PC Studio mogelijk spellen te installeren.

Verder heb je niks aan die beschrijving voor de D500 omdat de code die daar genoemd wordt niet werkt met deze telefoon. Ik heb wel een aantal andere codes gevonden die werken maar dan nog: ze werken lang niet allemaal.

Verder vroeg ik me af of iemand misschien een antwoord op het volgende heeft: Als ik mp3's als beltoon wil instellen dan kan dat, mits ze in het telefoongeheugen staan. Staan de mp3's op de geheugenkaart (ik heb een 1gb Sandisk MicroSD erin) dan kan je die niet direct als beltoon selecteren.... erg vervelend met een telefoon geheugen van maar 5 mb 8)7

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? M.a.w. bestaat er een code/hack/manier om dit te omzeilen en toch mp3's van mijn geheugenkaart als beltoon in te stellen?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Lijkt erop dat je een heel ander probleem hebt (iig hoe je de vraag stelt)
de bluetooth van mijn laptop mijn telefoon ook niet herkend.
Lukt het dus niet om de phone en pc te pairen?
Mocht je wel hetzelfde probleem hebben, nogmaals het antwoord dat eerder gegeven is:
Je moet het van een site ofzo afhalen met een GPRS verbinding of samsung pc-link software gebruiken.

Je 2e probleem kan ik iig niks mee, want ik heb een SE telefoon.

☻/
/▌
/ \

• Nostalgia84
Sorry voor de onduidelijke post: het uploaden van spellen ga ik vanavond nogmaals proberen en dan hoop ik eruit te komen (ben aan het werk), dat is niet mijn grootste probleem.

Vooral irritant is mijn 2e probleem daar ik Nokia gewend ben, en dit soort zaken bij Nokia nooit een punt was *zucht*. Ik wacht met smart tot ik mijn HTC/Qtek S200 terug heb, zo'n gewone telefoon is toch ook niks ;)

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

[ Voor 6% gewijzigd door Nostalgia84 op 30-10-2007 11:19 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Denk dat je beter een eigen topic had kunnen maken voor probleem 2, omdat het niks te maken heeft met dit topic ;)

Probeer iig eerst even na te zoeken en handleiding te lezen voordat je dit doet.

☻/
/▌
/ \

• Nostalgia84
Dat is waar ja maar ik haat forum spam, daarom maar even hier geprobeerd :) Ik maak even een nieuw topic aan hiervoor.

Ik heb de handleiding al doorgelezen: bagger! Er staat zo weinig in, je kan er echt niks mee. Daarnaast net de Samsung helpdesk aan de lijn gehad en die zeiden dat het niet mogelijk was.... dus ik blijf met gare realtones/truetones zitten en dat is zo 1812!
Pagina: 1