Toon posts:

voeding stiller krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc wat stiller maken en heb al een beetje rondgekeken hoe ik dat moet doen, maar ik heb nog een probleem. Ik weet nu dat mijn voeding het meeste geluid maakt. Hoe zorg ik ervoor dat de koelfan in de voeding stiller wordt d.m.v. langzamer draaien of misschien helemaal uitschakelen?
Ik heb een CoolerMaster I-Green 430W voeding. En misschien dat jullie ook nog andere tips hebben om mijn pc wat stiller te maken zonder veel geld uit te geven.

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
Niet erg slim om de fan in je voeding zomaar langzamer te laten draaien, dan is er natuurlijk een behoorlijke kans dat ie te heet word.
wat je wel kan doen is er een betere stillere fan in te zetten die wel net zoveel lucht verplaatst.
moet je wel een beetje handig zijn, en ben je ook de garantie van je voeding meteen kwijt.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

de garantie van zijn voeding zou hij zowieso kwijtraken als hij hem ging open schroeven. De fan van je voeding kun je opzich best vervangen / minder hard laten lopen mits je het niet overdrijft. Daarnaast mag er nu geen warme lucht uit je voeding komen.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Omdat mijn Nexus voeding naar mijn mening ook te veel herrie maakte, heb ik de (12cm) fan eruit gehaald en er een Papst fan in gezet... Hij is nu lekker stil :P .

Verwijderd

Topicstarter
De temperatuur van de processor, HD's en videokaart enz. wel laag, dus wat dat betreft is het niet echt een risico dat de boel overhit raakt. Ook komt er geen warme lucht uit mijn voeding. Ik heb ook even gekeken naar de Papst fans, maar ik zie dat die ook niet echt veel stiller zijn dan de fan die er nu in zit. Ik heb nu 17 db(a). Maar ik vind het vreemd dat als ik bij vrienden ben ik de pc helemaal niet hoor, en bij mijn computer wel de hele tijd de koelfan hoor. Terwijl ik toch een redelijk nieuwe en high-end pc heb. Het enige verschil is dat ik de pc toen zelf heb samengesteld.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die 17dB die Coolermaster aangeeft klopt voor geen meter. Je zal met een Papst fan zeker een stillere voeding krijgen. Ik had ook een iGreen voeding die echt teveel herrie maakte. Ik heb Coolermaster hier over opgebelt en ze weten dat ie meer herrie maakt dan wat op de doos staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ok en hoe heb jij ervoor gezorgd dat het wat stiller is geworden? Welke fan heb je nu en is het moeilijk om een fan te vervangen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Coolermaster gaf mij aan telefoon 2 oplossingen. Of zelf de fan vervangen en de garantie verliezen of een andere voeding kopen. Ik heb mooi die iGreen verkocht en een Zalman voeding aangeschaft. Die Zalman is echt super stil.

Ik had geen zin om zelf de fan te vervangen. Op zich is het makkelijk zelf te doen die fan vervangen. Gewoon de voeding open maken en kijken hoe de oude fan precies is aangesloten. Dan de fan er uit halen en de nieuwe precies het zelfde aansluiten. Of je sluit de fan van de voeding gewoon aan op een fanmate of fancontroller.

Ik heb zelf wel 3 Papst fans op mijn radiator zitten en ze zijn echt heel erg stil. Zeker als je ze op 7 volt laat draaien ipv 12.

Ik ben behoorlijk teleur gestelt door de reactie van Coolermaster. Ze weten dat ie veel meer herrie maakt dan dat op de doos staat maar ze weigeren dat te veranderen. Ook de 2 opties die ze mijn gaven vind ik nou niet bepaald netjes.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 16-10-2007 15:35 ]

Pagina: 1