wLan netwerk beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 11:20
Hallo ,

Ik heb een livebox van Orange geen wLan , maar aan deze livebox is wel aan wLan van Sweex verbonden en die geeft via een UTP kabel verbinding naar pc nummer 1 en 2.

Ik heb ook een nokia n95 en deze ondersteunt wLan , hij ziet mijn sweex uitstekend en het signaal is 100% , maar als ik met deze sweex verbinding wil maken gaat dat ook perfect.

Maar natuurlijk wil ik mijn wLan beveiligen. Dit doe ik in de menu van sweex 192.168.50.1 onder kopje wireless en dan voer ik een WEP key in. Als ik nu verbinding ga maken met mijn n95 , vraagt hij soms een wep key en soms niet. Als hij het vraagt voer ik de juiste key in , maar dan krijg ik een gatawey fout...

Hier een afbeelding :
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/6629/asddm4.jpg

Ik heb de bijgeleverde handleiding doorgenomen en zojuist alle stappen uitgevoerd , maar kom er helaas niet uit.

Help :) Bedankt alvast.

Met vriendelijke groeten ,

Soundtrack.

Verwijderd

Je stelt WEP in als beveiliging, voert een key in het juiste vakje, herstart de Sweex kist via het web interface dat je laat zien, stelt dan je wifi verbinding even opnieuw in op je telefoon, daarbij je WEP key ingevend, en de ééne keer wordt je wel en de andere keer niet gevraagd naar je WEP key?
Da's een vage.

Als je niet om een WEP key gevraagd wordt en het werkt wel zou het zo moeten zijn dat je foon de key nog weet (je hoeft die normaliter niet elke keer in te geven als je verbinding maakt, want dan tik je je een ongeluk). Het probleem is dus eigenlijk dat hij herhaald om de key blijft zeuren.
Ik denk eigenlijk dat je dit bij de telefoon experts van PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie beter kunt vragen, die kennen dit probleem waarschijnlijk beter dan mensen die met utp kabels en Cisco doosjes aan de gang gaan. Als je dat forum een beetje afgestruind hebt en niets kunt vinden is het misschien een idee te overwegen en moderator te vragen je topic te verkassen naar dat subforum?

Mijn 9500 ondersteunde destijds al WPA, een andere wifi beveiligingsstandaard. Probeer dat eens te gebruiken? Als dat wel werkt is dat namelijk een perfecte oplossing: WEP is nou niet bepaald "veilig", een half uurtje een laptop in bereik houden met de juiste software en je verbdining is gekraakt. WPA is wat solideder. Solideër. Solider. Beter beveiligd.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
WPA gebruiken en broadcast SSID uitzetten is een goed en makkelijk begin. Maar helaas kunnen niet alle apparaten werken zonder SSID broadcast (o.a. Nintendo DS).

En ik denk dat dat het makkelijkste is om te doen. Ik zelf zou er ook nog voor zorgen dat je alleen met bepaalde MAC adressen erop komt, maar misschien wordt het dan weer te lastig en teveel geklooi voor je.

ps. Verander de SSID naar iets dat minder voor de hand ligt (mits je broadcast uitzet, anders heeft het toch geen doel).

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Met WPA, SSID uit en MAC filter zul je weinig 'meelifters' hebben :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 11:20
Het is gelukt.

Zoals knettergek aangaf heb ik een WEP key gebruikt en deze opnieuw ingesteld in mijn browser instellingen van mijn n95

Na een restart van mijn router werkte het.

Probleem opgelost kan een slotje op.

Bedank die mensen die hier hebben gereageerd.

Mvg ,

Soundtrack