Email notificatie systeem

Pagina: 1
Acties:

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 13:01
Beste mede-tweakers,

Sinds kort heb ik met een goeie collega een website gebouwd voor een restaurant. Deze website heeft een formulier waarmee mensen kunnen reserveren. Ze vullen naam, telefoonnummer, mail, aant. personen etc. in, waarna ze op versturen klikken en er een mail naar de mailbox van het restaurant gestuurd wordt.

Nu is het zo dat het restaurant het vaak zo druk heeft dat er gewoon geen tijd is om mails te kunnen controleren. Als er voor dezelfde dag gereserveerd wordt via mail, kan het zijn dat er gewoon geen tijd is geweest om deze mail te beantwoorden. Wat vervolgens tot irritatie kan leiden bij de klant.

Nu zat ik dus te denken of er een apparaatje/applicatie bestaat dat de mail controleert op onderwerp: "reservering..." en deze door middel van toon/signaal/display laat weten als er een nieuwe reservering is. Wellicht is een soort sms systeem een oplossing, maar ik heb geen id hoe dit in zijn werk zo moeten gaan. Dus misschien dat iemand hier een geweldige oplossing voor weet te verzinnen? alvast bedankt voor het lezen!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Daarvoor moet ge bij VBA zijn, daarmee kunt ge de mailbox monitoren, en dan een .exe triggeren, die dan weer een sms server triggerd, die dan weer een sms stuurt.

http://www.google.be/sear...a+inbox&btnG=Zoeken&meta=

Misschien dat dit handig is :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:42
Wat voor besturingssysteem draait het ontvangende mailsysteem op?
Als dat Linux is, dan is het simpel:
- Audio signaal: Procmail als mailfilter gebruiken die een .wav-bestand afspeelt over de speakers;
- SMS: Procmail een e-mail laten sturen naar een mail-to-SMS gateway (Clickatell bijvoorbeeld).

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
En nu heb ik zomaar het idee dat er een verkeerde route ligt tussen het probleem en de oplossing...

Hoe worden reserveringen die telefonisch, face-to-face etc worden gedaan verwerkt? Het zou handig zijn als ALLE reserveringen in een (1) systeem worden verwerkt. Het systeem bekijkt vervolgens of er op de genoemde tijd voldoende plaats is, en biedt eventueel een alternatief. Vervolgens maakt het niet uit of die reservering wordt gedaan door een restaurantmedewerker, of door de klant zelf door middel van een webformulier.
Met andere woorden, haal de menselijke factor uit je denken en uit je systeem. Die e-mail moet door de computer worden verwerkt, niet door een mens.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Simpele oplossing: maak filter op subject en knal reserveringsmailtjes automatisch naar een apart mapje. Dan hoeft een medewerker alleen maar langs het scherm te lopen om te zien of er nieuwe emails zitten in het speciale reserveringsmapje. Dat gaat vrij snel toch :) Natuurlijk worden er mooiere oplossingen aangedragen, maar weet niet of je daar de tijd voor kunt vrij maken

[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 16-10-2007 09:31 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Wordt er Outlook gebruikt? Zo ja: je kunt Outlook een melding op het scherm laten geven, of een geluid laten spelen ofzo, kijk eens bij "Regels en waarschuwingen" onder het menu Extra.

We are shaping the future

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Je kan ook op de site zetten dat je alleen online kan reserveren vanaf de dag na morgen. Reserverngen voor vandaag en morgen kunnen alleen via de telefoon. Zo is er altijd voldoende tijd om via de mail te reageren, en de late reserveerders hebben gelijk respons

Nu met WP, PV, EV en PC

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 13:01
Bedankt voor de vele constructieve reacties en oplossingen! Van het weekend zal ik een aantal mogelijkheden voorleggen en wellicht een van deze in gebruik gaan nemen. Ik zal nog wat laten horen hierover :)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:09
Als er al geen tijd is om de mail te lezen vraag ik me af of een sms functionaliteit wel handig gaat zijn aangezien je ook die zal moeten lezen...

Online reserveren zoals eerder genoemd alleen voor dag na de dag waarop deze ingediend wordt en reminders inschakelen op de pc waar de mail binnenkomt. Verder lijkt mij dat er wel mogelijkheden zijn om dit op een vast tijdstip te checken (10:00/12:00/15:00/18:00/20:00).

Whoop!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Mark_Steverink schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:29:
[...]Het systeem bekijkt vervolgens of er op de genoemde tijd voldoende plaats is, en biedt eventueel een alternatief. Vervolgens maakt het niet uit of die reservering wordt gedaan door een restaurantmedewerker, of door de klant zelf door middel van een webformulier.[...]
Zonder die menselijke factor is het, naast dat het minder persoonlijk is, redelijk riskant. De persoon die zo'n formuliertje invoert en op OK klikt voelt zich minder "verplicht" om te komen dan bij een telefonisch contact. Web-reserveringen moet je gewoon nabellen o.i.d. waardoor je er per saldo weinig mee op schiet. Zeker als je een goedlopende zaak hebt waar het vol gereserveerd wordt is het erg kostbaar als tafels niet op komen dagen.
Pagina: 1