canon g3 op de macbook pro

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
ik heb een macbook pro en een canon g3 powershot.
tot zover niets dan geluk bij marc.

maar wanneer ik de canon g3 powershot op de macbook pro aansluit gebeurt er iets raars.
iphoto herkent de canon g3 powershot meteen, en ik kan daar ook foto's importeren, maar verder zie ik de canon g3 powershot NERGENS op mijn computer.
ik zou toch denken dat hij ergens gemount zou moeten zijn, maar nee.
ook doet hij erg raar bij iphoto, want soms kan ik wat foto's installeren, maar vaak blijft hij hangen en ik kan ik af en toe een fotootje downloaden of zoals nu helemaal niets.

ik heb al geprobeerd om fileviewer en andere tools te gebruiken, maar die werken ook niet.

iemand met een oplossing of iets in die richting?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Afhankelijk van de camera instelling wordt de camera wel of niet gemount als disk. Vrijwel alle Canon camera's worden niet gemount als disk maar wel in iPhoto gezien als camera, aldus daar foto's te importeren.

Als je bijvoorbeeld een cardreader aan je laptop hangt en daar de SD of CF in prikt dat wordt de boel wel gemount als disk, en dus ook in iPhoto uit te lezen.

• Marc
ja precies dat dacht ik al, maar daarom vind ik het nog wel maf dat hij de foto's niet importeert maar gewoon blijft hangen.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 10:45
De G3 is USB 1.1 dus houd er rekening mee dat het even kan duren voordat je je foto's binnen hebt.
Of wellicht is iPhoto vastgelopen... had ik van het weekend ook met m'n 20D (hij bleef importeren zonder het echt te doen). Ik kon iPhoto niet meer afsluiten (ctrl+click om te forceren gaat blijkbaar niet) en heb uiteindelijk de iMac maar met de aan/uit knop uitgezet.
Maar goed, probeer het nog eens...

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 08:43

Vuvuzela

My spire is forming

Is het wel mogelijk in OS X om een camera als usb-stick te zien? Dat is vaak wel handiger.

I served in a company of heroes.

• Marc
nee volgens mij ligt dat aan de camera, maar is dat bij de g3 gewoon niet het geval.
maargoed ik los het gewoon op door de memorystick in een reader te doen en die aan te sluiten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb twee Nikon camera's die gewoon als flashdisk gemount worden dus het ligt niet aan OS X dat ie je Canon niet ziet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1