Toon posts:

Print management: script starten bij elke printopdracht *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij op het werk zou ik op alle Windows-XP client PC's een programma/script willen installeren dat op het moment dat er een print job wordt gestart een pop-up venstertje geeft waarin door de gebruiker een projectnummer getypt kan worden zodat dit kan worden weggeschreven in een tekstbestand of database.

Het doel hiervan is dat elke gemaakte afdruk onder een project geboekt kan worden.

Het belangrijkste hiervoor is denk ik de mogelijkheid om een bat-bestand te starten op het moment dat een printer driver wordt aangeroepen.

Er bestaat allerlei print-management software, ik kan alleen niets vinden dat kan boeken op een zelf op te geven nummer i.p.v. een username.

Iemand ideeen?
Bedankt!
Jan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zoekt geen OS maar een tool, dus Windows Clients ==> Client Software Algemeen. Ook voeg ik even 'script starten bij elke printopdracht' aan de titel toe, zodat duidelijk is wat de vraag is. Hoe dan ook welkom :)

Ik ken uit mijn hoofd geen standaard printtools of printerdrivers die een script aanroepen, maar batch lijkt me hoe dan ook niet handig: dan liever een VBScript of executable. Dan kan je tenminste wat mooiere interfaces krijgen en kan je beter checken of het nummer wel geldig is en het een bestaand project betreft. Hoe dan ook wil je trouwens ook de accountnaam loggen. Anders is het zo makkelijk om altijd 0123456 in te vullen.

offtopic:
Al vind ik loggen per printje wel wat ver vindt gaan :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)