Toon posts:

Problem met WL 521

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem die is als volgt:

Mijn ouders hebben laptopje gekocht. Hierbij willen ze graag draadloos internet. Ik heb een wireless router met pcmia kaartje op de kop kunnen tikken.

Het gaat om de Sitecom WL-521. Dit is een setje wat dus bij elkaar hoort. Ik heb alleen het volgende probleem.

Tijdens de installatie loopt telkens de laptop vast. De adapter wordt geinstalleerd, vervolgens zou je met het programma am772CFG de verbinding in moeten stellen. Maar zodra ik dit programma open krijg ik de foutmelding:

AM772 config heeft een fout veroorzaakt in windows bla bla bla bla. (Je kent het wel, het standaard verhaal waarin je kunt kiezen rapport wel of niet verzenden)

Het hele rare van het verhaal is het volgende. Als ik het programma opstart zonder de pcmia kaart erin, dan werkt het programma wel gewoon. Alleen valt er dan niets in te stellen omdat de pcmia kaart er niet in zit.

Ik heb al gezocht naar andere drivers voor het routertje maar kan die nergens vinden. De meegeleverde drivers v/d cd die ik heb gebruikt zijn versie 2.0.0.4.

Ik heb overigens ook een fresh Win XP install gedaan, ook met een fresh install blijft het probleem zich voordoen.

Naar aanleiding van dit verhaal:

-Heeft iemand een idee hoe het kan dat dit programma zomaar vast loopt??

-Heeft iemand toevallig een oudere versie van het stuurprogramma (via google etc niet te vinden, ook niet op de site van sitecom zelf)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want internetten op een laptop met een UTP kabel is niet zo fijn zeg maar, ik wil het probleem dan ook z.s.m. verhelpen :)

Alvast bedankt voor de reacties

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Euhm...
Laat windows xp dan je wifi beheren?
Gaat ook prima dacht ik zo.

ff de Wireless Zero Configuration service starten, en bij de eigenschappe van je verbinding aangeven dat windows je verbinding moet beheren.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:13:
Euhm...
Laat windows xp dan je wifi beheren?
Gaat ook prima dacht ik zo.

ff de Wireless Zero Configuration service starten, en bij de eigenschappe van je verbinding aangeven dat windows je verbinding moet beheren.
Ja, ik heb dit geprobeerd, heb in ieder geval die service gestart, maar om eerlijk te zijn gebeurde er toen niets? Het zou dus ook zo moet kunnen?