Vraag over Sound Dynamics Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ben van plan om een nieuwe Pioneer Receiver aan te gaan schaffen.

Ik ben in bezit van het volgende:
2x B&W DM601 S3 Speakers
1x Sound Dynamics RTS-800C-1 Subwoofer met een "high level input" (L/R, +/- speakerkabels, 4stuks) en een "low-level input" (2 kinch-aansluitingen, eentje is gemarkeerd met "xover input", de andere met "input").

Ik heb productinformatie bij Pioneer opgevraagd voor bv de VSX-817-S (http://www.pioneer.nl/nl/products/42/98/VSX-817-S/media.html).
Hierbij geven ze aan dat er voor de subwoofer geen speakerkabels gebruikt mogen worden, maar een kinch-aansluiting (zie achterzijde van bijgevoegde link).

Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit mbt aansluitingen van mijn subwoofer. Momenteel gebruik ik de speakerkabels (high level input). Is dit nog aan te sluiten op het moment dat ik een nieuwe receiver aanschaf met kinch-aansluiting.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, dat kan hoor. Net zoals je nu hebt. Het is echter beter om hem via de cinch aansluitingen te doen, omdat je zo profijt hebt van de instelmogelijkheden van de lfe uitgang (subwoofer uitgang) van je receiver, dus kun je makkelijker volume, filtering en dergelijke instellen dan met wat je nu hebt, aangezien je nu alles op je subwoofer moet instellen, omdat je hem voert met een full-range speaker signaal.

Aannames zijn fataal.

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Bedankt voor je reactie!
Is het dan zo dat ik 1 cinch nodig heb? er zitten er nl. 2 op .... (zie vorige post met omschrijvingen)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, meestal is het het linkerkanaal, als je maar 1 tulpje hebt. Je kunt ook een Y kabeltje kopen (dus 1x male naar 2x female) dan heb je ongeveer 3dB boost op je sub. :)

Aannames zijn fataal.