TV Output probleem

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik heb een Nvidia 7600GT met 2 x DVI uit en 1 x s-video.
Hierop heb ik een 19" tft en een televisie aangesloten.

Ik heb de tv aangesloten met een s-video naar scart kabel.
Als ik de tv out activeer en een dual view instel geeft de tv dit weer. Werkt dus prima.
Alleen is er iets mis met de resolutie. Ik kan kiezen voor 800x600 of 1024x768.
Geen van deze resoluties geeft het totale beeld weer. Er valt iets buiten het scherm, wil ik die stukken zien op mijn tv dan beweeg ik de cursor erheen en dan schuift het beeld mee. Raar... :?

Maar als ik echter in de bios van mijn moederbord zit geeft de tv dit prima weer in juiste resolutie en goed leesbaar. Ook tijdens het opstarten is de weergave correct.

Ik heb met control panel alle hertzen en pal/ntsc dingen veranderd, niks werkt :(
Wel jammer want als ik een film kijk mis ik links en rechts een stukje.

Helaas in het geen lcd tv maar gewoon een oude beeldbuis. Metz 100Hz.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De resolutie van je Tv is lager. Waarschijnlijk iets in de buurt van 640X480. De BIOS geeft ook een lagere resolutie weer alleen valt dit niet op omdat de TFT-monitor dit volledig weergeeft.

Wil je internetten op je TV of wil je alleen films kijken? Films worden namelijk wel volledig weergegeven op de Tv met de juiste instellingen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:50

AndereKoekoek

Ping! Pong?

in de nvidia control panel zit ook een optie op je secundaire beeld vol beeld te laten zien.
(Zit nu op een ati kaart, dus kan zo ff niet uitleggen waar het precies zit..)
Mijn desktop besloeg slechts een deel van mijn scherm, maar een film vulde het gehele beeld.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Probeer eens wat dingen te veranderen met Overscan en Underscan. Probeer daarnaast als resolutie eens 720 x 576 in te stellen, dat is de PAL resolutie van een TV. Je kan dit forceren met Powerstrip.

Heb je De grote tv-out FAQ al doorgelezen? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 16-10-2007 11:24 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop