Toon posts:

[Vista] PC crashed op willekeurige momenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC crashed bijna standaard tijdens het booten, dwz. het beeld loopt niet door terwijl de computer verder opstart. Als hij hier wel doorheen komt, blijft ie tijdens allerlei programma's hangen, maar soms ook wel als er niks met de computer gedaan wordt, ook hier geldt dat soms alleen het beeld hangt, echter ook wel eens het hele systeem. Ik heb al flink wat lopen klooien met vga-drivers, maar wat ik ook installeer en verwijder (met driver cleaner), de problemen blijven hetzelfde. Toen dacht ik misschien ligt het wel aan m'n bios, dus die heb ik ook maar naar de nieuwste versie geflashed... wederom geen resultaat. Ik denk dus dat het aan m'n videokaart driver-vista-combinatie ligt, maar wat er dan precies mee aan de hand is weet ik niet.

specs:
-Moederbord
asus P5LD2 SE
-Videokaart
asus en7100gs512/td/128m
-Processor
Intel Core 2 Duo E2140 1.6GHz
-OS
windows vista business
-Geheugen
1gb ddr2 pc5300 667mhz (heb ook een geheugentest gedaan, maar daar blijken geen problemen uit)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 10:01 . Reden: spec vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien kunnen zijn dat de voeding (Prescott 300W) te zwak is voor deze configuratie? De computer heb ik voor mijn moeder gebouwd en aangezien die er toch niet verder aan gaat knutselen leek dit mij wel genoeg...