We hebben sinds 2004 draadloos internet. De router staat in de garage, en mijn laptop op zolder of in de woonkamer. Woonkamer vrijwel altijd prima bereik, op m'n kamer komt het op de meter nauwkeurig. De router crashte regelmatig (e-tech 11b routertje): resetten moest ongeveer 1-2 keer per maand, en nou is er - na 3 jaar - eindelijk besloten een nieuwe router te kopen. De WRT54G van Linksys. Alleen, deze doet het qua bereik hetzelfde, alleen qua snelheid is-ie wat hoger, omdat het 54g is. Ik heb deze router nou 4 dagen, en al zo'n 3x gereset. Daarna doet-ie het weer. Als ik nu naar 192.168.1.1 ga, krijg ik het router menu, maar ZONDER taal. Ik weet dus niet wat ik wijzig, en knoppen hebben geen naam, omdat de taalfile weg is. Deze melding kreeg ik ook tijdens het installeren. Ik heb dus een router zonder taal. Dus ik denk even firmware updaten, ga naar klik, zoek versie 7... is er geen versie 7
.
Ik kan dus vrijwel niets met de router, als-ie het doet, doet-ie het goed. Maar ik wilde dus even de Channel wijzigen, zodat ik ee beter bereik zou kunnen hebben, maar ik kan dus niet vinden waar dat moet, omdat er niets te lezen is.
Wat misschien ook handig is om te weten:
dit huis heeft gewapend beton, er is sowieso geen mobiele telefonie-verbinding mogelijk (alleen SOS), en de DECT valt ook wel eens weg, we wonen tegenover een transformatorhuisje, en op ong. - hemelsbreed - 1 km staat een UMTS mast.
Iemand een idee wat we kunnen doen? Ik zat al te denken om op de 1e verdieping de e-tech router te plaatsen, omdat daar - via de zolder, en via een switch - één kabel naartoe gaat.
Ik kan dus vrijwel niets met de router, als-ie het doet, doet-ie het goed. Maar ik wilde dus even de Channel wijzigen, zodat ik ee beter bereik zou kunnen hebben, maar ik kan dus niet vinden waar dat moet, omdat er niets te lezen is.
Wat misschien ook handig is om te weten:
dit huis heeft gewapend beton, er is sowieso geen mobiele telefonie-verbinding mogelijk (alleen SOS), en de DECT valt ook wel eens weg, we wonen tegenover een transformatorhuisje, en op ong. - hemelsbreed - 1 km staat een UMTS mast.
Iemand een idee wat we kunnen doen? Ik zat al te denken om op de 1e verdieping de e-tech router te plaatsen, omdat daar - via de zolder, en via een switch - één kabel naartoe gaat.