Falend Draadloos Netwerk/Internet

Pagina: 1
Acties:

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 16:10
Hallo,

Sinds anderhalf jaar zijn wij thuis in het bezit van een aantal laptops en van draadloos internet. Dit heeft tot een maand geleden altijd goed gewerkt. Maar toen begonnen de problemen. Het begon met het af en toe wegvallen van de verbinding gedurende enkele seconden. Dit bleef erger worden, totdat het een dagelijks ritueel was dat soms uren kon duren. Dit ondank resetten van het Access Point. (Het draadvolle internet heeft het overigens al die tijd wel gedaan).

Toen kreeg ik een tip van een klasgenoot van me, over het veranderen van het kanaal, oftewel channel, en dit heeft drie dagen gewerkt, en toen begon het weer van voor af aan. Dus ik bleef veranderen van kanaal, en op automatisch zetten, maar het is nu weer hopeloos en we kunnen totaal niet meer op draadloos internet vertrouwen.

Configuratie:

Modem en router van tiscali in 1: Zyxel Prestige 2602H-63C
Op een van de poorten van de router zit een draadloos access point: US Robotics Wireless Access Point USR5451 met nieuwste firmware (probleem doet zich voor bij zowel oude als nieuwe firmware)

Beide laptops draaien xp, een via windows zelf, en een via de intel pro wireless manager. Er zijn nooit problemen geweest, en er is geen verandering in de hardware/software gemaakt toen de problemen zijn begonnen.

Als het nou continu werkte of niet werkte, dan kon het duidelijk aan het access point liggen, maar door het twijfelen zou je zeggen dat er niks mis met het access point. Maar aangezien het vaste internet wel altijd werkt, en draadloos internet altijd heeft gewerkt, kom ik er niet meer uit.

Als jullie tips en ervaringen hebben, dan zou dat heel fijn zijn.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Zie je veel andere draadloze netwerken in de buurt?

Het zou goed een probleem met kanalen kunnen zijn, wat is de afstand tussen je PC en je access point?

Welke kanalen heb je geprobeerd?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
Draai Netstumbler eens, dan kun je precies zien wat voor draadloze activiteit er bij jou in de buurt is. Ook kun je dan zien op welk kanaal die netwerken zitten.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 16:10
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:31:
Zie je veel andere draadloze netwerken in de buurt?

Het zou goed een probleem met kanalen kunnen zijn, wat is de afstand tussen je PC en je access point?

Welke kanalen heb je geprobeerd?
Er zijn 4 andere netwerken in de buurt, allemaal met een slecht bereik. De afstand is 2 meter, maar ook op 20 meter hebben we nog 100% bereik. Ik heb tot nu toe kanaal 8,9,11 en automatisch gebruikt.
ThinkPad schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:33:
Draai Netstumbler eens, dan kun je precies zien wat voor draadloze activiteit er bij jou in de buurt is. Ook kun je dan zien op welk kanaal die netwerken zitten.
Heb het geprobeerd, zie netwerken met kanaal 1+11+13 en op het moment zit onze automatisch op kanaal 2.

[ Voor 27% gewijzigd door kemphaas op 16-10-2007 08:23 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
kemphaas schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:19:
[...]

Er zijn 4 andere netwerken in de buurt, allemaal met een slecht bereik. De afstand is 2 meter, maar ook op 20 meter hebben we nog 100% bereik. Ik heb tot nu toe kanaal 8,9,11 en automatisch gebruikt.

[...]

Heb het geprobeerd, zie netwerken met kanaal 1+11+13 en op het moment zit onze automatisch op kanaal 2.
Automatisch is zeker niks, dan heb je kans dat de accespoint blijft wisselen van kanaal met als gevolg kort wegvallende verbidningen. Als ik de kanalen van de andere netwerken kijk moet jij kiezen voor kanaal 6, dan zit je zo ver mogelijk van de andere netwerken weg.

Verwijderd

Jep je zal kanaal 6 moeten kiezen, je kunt maximaal 3 niet overlappende kanalen hebben in een G netwerk.

1,6,11 zijn de niet overlappende kanalen in dit geval.

Probeer het eens op dat kanaal, en post je results
Pagina: 1