[Photoshop] gevoelig voor corrupte bestanden?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:00

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik snap het niet. Ik heb Photoshop CS3 en heb het nu al diverse keren gehad dat ik een jpg-bestand probeer te openen en dat hij zegt:

This document may be damaged (the file may be truncated or incomplete). Continue?

Als ik op OK klik krijg ik een corrupt bestand (bijvoorbeeld bovenste 3% van de beeldlijnen, de rest is garbage) te zien. Terwijl de jpg zelf absoluut goed is (hij opent foutloos in Windows Photo Gallery of PaintShop Pro).

Is Photoshop extra gevoelig ofzo en beter nog: kan ik dit voorkomen? Het is een beetje gepiemel als ik eerst in PaintShop een bestand moet openen, opnieuw saven en dan in Photoshop openen om te bewerken... :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Post eens zo'n "defect" bestand? Ik geloof niet dat PS (CS3 of whatever) er gevoelig(er) voor is.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:42:
Post eens zo'n "defect" bestand? Ik geloof niet dat PS (CS3 of whatever) er gevoelig(er) voor is.
Shit... ik ben bezig met een project en het zijn wel persoonlijke foto's die ik niet online wil zetten. Nee, geen ranzige meuk, of naaktfoto's ofzo, maar wel van personen die ik niet zonder medeweten op internet wil zetten. Ik zal mijn "onschuldige jpg's" doorzoeken. Moment... :/

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik wou zeggen; ze er blokjes overheen (met paintshop ofzo)... maar dat lost waarschijnlijk al je probleem op dan :+ 8)7
Maar komen de foto's rechtstreeks van een digitaal fototoestel ofzo, of via/uit een andere bron?

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 15-10-2007 21:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:18:
Ik wou zeggen; ze er blokjes overheen (met paintshop ofzo)... maar dat lost waarschijnlijk al je probleem op dan :+ 8)7
Maar komen de foto's rechtstreeks van een digitaal fototoestel ofzo, of via/uit een andere bron?
Ja, dat is inderdaad het probleem. Nou ja, ik heb 1 vrij onschuldige. Het is wel een meneer waarvan ik niet weet of hij het erg vindt, maar ik bedoel er geen kwaad mee. :-)

Dit zie ik als ik 'm in Photoshop open:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/screeny1.jpg

Het gewraakte bestand is hier te vinden. Ik heb 'm ook gezipt (mocht dat uitmaken), die staat hier... Als je de eerste link aanklikt zie ik in mijn browser ook gewoon de foto foutloos. Alleen Photoshop vindt dat hij corrupt is.

Krijgen jullie ook een probleem als je dit bestand opent in Photoshop? Als ik 'm open met de standaard Windows viewer gaat het probleemloos.

De bron is gewoon een aantal bestanden op m'n hd waar ik al van alles mee gedaan heb. Het lijkt wel of de fouten er "random" in komen ofzo. En alleen Photoshop klaagt. :(

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 15:31

Leedbek

Luuk Luchtloper

En als je die foto eens opent in je browser (de eerste link), rechtermuisknop -> kopiëren, en dan plakken als nieuw document in Photoshop? Werkt dat?

Ik heb het geprobeerd en als ik hem opsla opent ie hem inderdaad niet, op mijn voorgestelde manier werkt het wel (Photoshop CS3).

Klaar voor de steroorlogen?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Luuk-Online schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:34:
En als je die foto eens opent in je browser (de eerste link), rechtermuisknop -> kopiëren, en dan plakken als nieuw document in Photoshop? Werkt dat?

Ik heb het geprobeerd en als ik hem opsla opent ie hem inderdaad niet, op mijn voorgestelde manier werkt het wel (Photoshop CS3).
Eh, het FIXEN is het probleem niet. Daar heb ik meerdere manieren voor. Openen in PaintShop bijvoorbeeld en direct weer opslaan. Vervolgens vindt Photoshop het ook geen probleem meer. Er is dus NU iets met dit bestand (meneer.jpg) gebeurt aan de hand waarvan ik niet weet wat er mis is (alleen Paintshop vindt van wel).

Ik wil gewoon weten waarom bestanden die eerst goed waren nu opeens "corrupt" raken. Maar dan enkel volgens Photoshop, want ik heb het idee dat Photoshop ergens over struikelt wat de andere programma's (ook de browser) geen probleem vinden.

Nogmaals: ik hoef niet deze foto gemaakt te hebben, dat lukt me zelf ook wel. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door spaceboy op 15-10-2007 21:37 ]

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 12:00
Dezelfde foutmelding met hetzelfde resultaat hier met Photoshop op een Imac.
Oudere versie van Photoshop CS versie 8.
Misschien heb je hier iets aan.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
Even voor de statistieken (niet dat het iets oplost) : In photoshop 7.0 op WinXP gaat het ook fout..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar komt de foto nou vandaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Deze specifieke foto heb ik ingescand (met een Pixma MP110 if that matters), maar ondertussen heb ik er al diverse mutaties op gedaan (in dezelfde Photoshop CS3 10.0 onder Windows Vista Home Premium). Dus de bron is volgens mij niet zo relevant. Heb ook foto's die ik rechtstreeks van mijn camera heb (Nikon D50 en zelfs nog van een Digital Ixus 800IS) die altijd goed waren en OPEENS stuk zijn volgens Photoshop. Dit gebeurt soms na 1 dag, soms na 3 maanden. Soms na 2 jaar. (ik heb echt vakantiefoto's uit 2004 die opeens corrupt zijn, en again... alleen Photoshop denkt dit)

Persoonlijk lijkt de bron mij dus niet zo belangrijk, helemaal omdat het random is bij verschillende foto's en omdat Photoshop de enige is die klaagt (en zo te lezen op meerdere versies/platformen, waarvoor dank voor het testen!)...

Maf he? :(

[ Voor 9% gewijzigd door spaceboy op 15-10-2007 22:13 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar het probleem ligt dus wel degelijk bij jou, aangezien ik het zelf ook niet eerder ben tegengekomen.

Even voor de duidelijkheid: je hebt een legale versie, aangezien er nog wat rotte illegale versie rondzwerven :)

Daarnaast ga ik je topic verplaatsen naar Client Software Algemeen, aangezien het geen installatieprobleem is en wellicht er meer mensen daar ervaring hebben met Photoshop.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 15:31

Leedbek

Luuk Luchtloper

spaceboy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

Eh, het FIXEN is het probleem niet. Daar heb ik meerdere manieren voor. Openen in PaintShop bijvoorbeeld en direct weer opslaan. Vervolgens vindt Photoshop het ook geen probleem meer. Er is dus NU iets met dit bestand (meneer.jpg) gebeurt aan de hand waarvan ik niet weet wat er mis is (alleen Paintshop vindt van wel).

Ik wil gewoon weten waarom bestanden die eerst goed waren nu opeens "corrupt" raken. Maar dan enkel volgens Photoshop, want ik heb het idee dat Photoshop ergens over struikelt wat de andere programma's (ook de browser) geen probleem vinden.

Nogmaals: ik hoef niet deze foto gemaakt te hebben, dat lukt me zelf ook wel. ;)
Ok sorry, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Ik heb dezelfde foutmelding wel een keer gehad met een .psd bestand. Deze was kennelijk corrupt geraakt nadat er wat mis was gegaan tijdens het opslaan. Dat .psd bestand is sindsdien onbruikbaar.
Ik snap alleen niet dat zoiets ook met jpg bestanden kan gebeuren, aangezien er kennelijk niks mis is met die bestanden.
Misschien bestaat er een tool om jpg's te inspecteren op fouten. Het kan zijn dat de header van het bestand corrupt is o.i.d. Ik weet niet of het bestaat en of het iets oplost, maar je kunt het proberen :)

Klaar voor de steroorlogen?

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 21:40
dit heb ik ook wel eens gehad.
reden hiervoor was het niet volledig downloaden van een afbeelding van de ftp..
soms is het corrupte deel grijs en soms is hij zoals bij jou met ruis erin..

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik zou je geheugen eens laten checken met zo'n check application, hier is de legale of illegale versie van PS niet zo relevant, lijkt meer HDD/geheugen troubles.

|>

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Imageready CS1 en Photoshop CS1 (legaal) op Windows XP SP2 (legaal) zelfde probleem:

Photoshop: Dit document is mogelijk beschadigd (het bestand is wellicht afgebroken of onvolledig). Vervolgens zie ik een kruin, een zwart vlak eronder en 2 kleine groene puntjes in dat zwarte vlak.

ImageReady: Kan deze bewerking niet voltooien. Er heeft zich een compressiefout voorgedaan.
Vervolgens zie ik slechts een wit vlak met de juiste afmetingen.

Het lijkt dat je JPG-file ergens corrupt is geraakt en dat Adobe een wat kritische interpreter van JPG heeft ontwikkeld. Aan de ene kant lastig, maar van de andere kant weet je zeker dat je geopende JPG goed is. Vanuit professioneel oogpunt is dat prettig.

De vraag die rest, is uiterarad hoe het kan dat je bestanden corrupt raken. Heb je een brakke netwerkverbinding ergens liggen? Of e-mail je de bestanden graag heen en weer? Of heeft het met incompatibiliteit in het filesystem van OSX en Windows (AFM) te maken?
Je moet bij dergelijke corrupte bestanden de historie proberen te achterhalen en de overeenkomst zien te vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Witte op 17-10-2007 09:41 ]

Houdoe

Pagina: 1