[Puppy] Drivers & Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 22:24
Hi,

Ik ben van plan om puppy te installeren op een ouew pc. Celeron 433mhz, 64mb ram. Nu is mijn vraag.

Hoe moet ik drivers in linux installeren? Ik heb namelijk het vermoeden dat mijn draadloze netwerk kaart namelijk niet herkend word.

[ Voor 7% gewijzigd door BlackWhizz op 15-10-2007 19:55 . Reden: Vage vraag, opmerking van onderen ;) ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:58
Kan je mischien een wat specifiekere vraag stellen? Dit is een beetje vaag namelijk.

• BlackWhizz
Punt is:

Hoe moet ik drivers installeren in linux?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:58
Als je een driver voor een bepaald stuk hardware gevonden hebt op internet, dan zullen die mensen hoogst waarschijnlijk ook wel een installatie-handleiding meeleveren (vaak wel een readme bestandje).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hebt ge uberhaupt al geprobeerd? Welke Wirelesskaart zit erin?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BlackWhizz
Nee, niet geprobeerd, maar ik ben de vorige keer toen ik linux probeerde enorm gestrand dus ik wil eerst ff wat info.

Het is een E-Tech WLPI03. Win98 geeft aan nadat ik de drivers had geinstalleerd dat het een RaLink RT2400 is. Op de cd van e-tech staan wel linux drivers maar welke distro die bij hoort zou ik niet weten.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"eerst ff wat info", zo werkt het hier niet, als er geen concreet probleem is, kunnen wij niet concreet helpen. Er is vast wel meer informatie te vinden over de drivers die erbijzitten dan "waar het bij hoort zou ik niet weten", en met een live-cd als ubuntu of knoppix is ook al een stuk meer uit te vinden (misschien werkt het wel gewoon) zoals een device-id ofzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.