Toon posts:

De Maximale resolutie van een Intel GMA 950

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IIyama Vision Master Pro 450 - 19" CRT / Intel GMA 950 (onboard)

Ik heb hier een IIyama scherm staan welke ik (alleen) wil gebruiken om films op af te spelen, deze hangt aan een P4 3.0Ghz machine (DELL mobo Intel 945 chipset met onboard) Intel GMA 950

De maximale (supported) resolutie is volgens de fabrikant (iiyama): 1600x1200@85Hz
op m'n Nvidia 7300GS kan ik echter ook de resolutie 1920x1440 gebruiken @ 75Hz, wat ik op zich wel fijn vind, want met hoge resolutie video's hoeft er dan niet 'gestreched' te worden (wat anders zou resulteren in detail /verlies minder zichtbare pixels, niet?)

Nu is het probleem echter dat ik op die GMA geen 1920x1440 resolutie werkend krijg (alleen 1920x1200 maar dat is geen 4:3, ik heb met Powerstrip geprobeerd om een 'custom resolution' aan te maken (dit lukt wel) ik heb m'n beeldscherm driver's maximale resolutie aangepast naar 1920x1440, en vervolgens dus een 'custom resolutie' aangemaakt, maar hij verschijnt vervolgens niet in het lijstje van resoluties waar uit je kan kiezen (in 'Beeldscherm beheer' / of Powerstrip zelf)

De GMA heeft 8MB en gebruikt verder shared memory voor zover ik weet, een klein rekensommetje:
1920x1440x32bpp=10,800KB verteld ons echter dat dit meer geheugen is dan de GMA on board heeft ;) Maakt dit uit? (ik weet verder niet hoe die chip z'n framebuffer synced..)

(1920x1200x32bpp = precies 9000KB, dat zou op zich ook al meer zijn dan die 8MB... is het allemaal shared memory of zo?)

Ik zou toch heel graag 1920x1440 (op 16 of 32bit willen gebruiken), zonder er een andere kaart in te steken.......Zijn er dingen die ik over het hoofd zie, of verder nog kan proberen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Officieel zou de GMA950 een resolutie van 2048x1536 op 75 Hz aan moeten kunnen, zie deze PDF.

Waarom hij dat in jouw geval toch niet kan, geen idee :P

🌞🍃

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:59
als je een custom resolutie maakt in powerstrip moet je nog wel de driver selecteren in apparaatbeheer.
maar als je het doet in het nvidia menu, dan hoeft dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
"maar als je het doet in het nvidia menu" .. << je bedoeld intel?

Ik heb die aangepaste .inf voor m'n monitor geinstalleerd (monitor driver geupdate in apparaatbeheer...)

maar die custom resoluties schijnt die stomme intel driver gewoon niet te slikken

dus ik wil het de 'hard way' gaan doen: http://isnwiki.jot.com/WikiHome/Articles/111111431
(tenzij iemand iets beters weet)

En ik weet niet of dit kan, maar zou ik niet de EDID of DTD informatie van m'n monitor uit kunnen lezen op het moment dat ie aan m'n Nvidia 7300GS (die dus in een andere machine zit ; ) hangt

en vervolgens die informatie gebruiken met de GMA driver / of Powerstrip?
(ingewikkeld dit)