[40" TV] Slechte kwaliteit aangesloten op de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 13:24

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Eind vorige week heb ik deze TV gekocht en deze aangesloten met een Vivanco DVI-HDMI kabel op mijn PC. De PC heeft een GeForce 7900GT kaart.

Mijn probleem nu is dat de kwaliteit van het beeld niet goed is. Het is lastig uit te leggen maar bv de tekst en windows op het scherm zijn heel zwak, gebroken. Ook de kleuren zijn niet goed en te dof. De TV draait op de Just Scan modus en als ik 'em op Game Mode zet is het net wat beter. Als ik een screenshot maak en deze toon op een ander beeldscherm ziet deze er perfect uit dus het lijkt me niet een Windows probleem, dit kan ik bevestigen door de TV aan te sluiten op mijn iMac (Apple's mini-DVI naar DVI naar HDMI), want daar heb ik het probleem ook.

Wat kan het probleem zijn? Slechte/te dunne DVI/HDMI kabel? Settings van TV (hoe moeten deze dan staan?) Settings in het OS? Settings in de nvidia drivers?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Verwijderd

welke resolutie heeft je tv?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

In het linkie staat dat 1080p ondersteund wordt, zal dus wel 1920x1080 zijn lijkt me ;)
Welke resolutie draai je op de PC ? Al eens 1920x1080 geprobeerd ?
En wat is de refreshrate (vernieuwingsfrequentie) die je op je PC ingesteld hebt ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ah sorry yup, de TV is 1920x1080 en deze resolutie is ook ingesteld. De refreshrate is 60hz, ik kan niet hoger kiezen (de TV kan 100hz btw)

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Kan je in het Nvidia Control Panel de kleuren, contrast, gamma ed aanpassen? Dat al geprobeerd?

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ja dat kan inderdaad maar dan wordt het niet beter ofzo van. Dit heb ik ook al geprobeerd in het menu van de TV, vanalles geproeerd in collors contrast en gamma maar het wordt niet per se beter.

Ik zie ook dat Windows de TV herkent als Generic PnP Monitor, dat lijkt me ook niet helemaal goed. Ik de Nvidia Control Panel kan is dus ook niet kiezen voor een hogere refreshrate dan 60hz.

Verwijderd

Je kan die ook niet verhogen. De refreshrate die jij bedoeld werkt helemaal niet op die manier op een TFT/LCD. Een LCD ververst alleen de pixels, die veranderd worden. Op een reguliere CRT TV wordt het beeld 100x per seconde ververst (of 50hz/keer). De TV zet dit intern om naar 100Hz, en is dus niet op die manier aan te sturen.

Wat betreft je beeld, check je aansluitingen & bekabeling. Meer kan ik er niet over zeggen :)

het beeld op m'n oudere CRT TV is beduidend beter als ik S-video via scart laat lopen dan via de S-video connector op de TV zelf.

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:55:
Wat betreft je beeld, check je aansluitingen & bekabeling. Meer kan ik er niet over zeggen :)
Aansluitingen zijn goed iig. Maar de bekabeling kan het probleem zijn. Kan je misschien een idee geven wat een betere kabel zou zijn? Merk, type etc?

Ik zou S-VIDEO kunnen proberen maar ik moet toch met HDMI/DVI supergoede kwalteit moeten halen?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:51
Bij mij zit er in de nVidia drivers (nView) de mogelijkheid HDTV te kiezen, naast TV en monitor. Heb je dat al geprobeerd? Bij nView rechtsklikken op je TV, en dan naar apparaatinstellingen. Daar kun je vanalles selecteren: PAL-B, PAL-G, 480p, enz. Als je daar 1080p selecteert komt er HDTV te staan. Misschien heb je er iets aan, succes verder :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Peenutzz schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:22:
Bij mij zit er in de nVidia drivers (nView) de mogelijkheid HDTV te kiezen, naast TV en monitor. Heb je dat al geprobeerd? Bij nView rechtsklikken op je TV, en dan naar apparaatinstellingen. Daar kun je vanalles selecteren: PAL-B, PAL-G, 480p, enz. Als je daar 1080p selecteert komt er HDTV te staan. Misschien heb je er iets aan, succes verder :)
Hmm ja, ik heb de keuze tussen: 1080p, 1080i, 720p, 576p EDTV, 480p EDTV. Als ik deze wijzig naar bv 1080i gebeurd er helemaal niks. Niet van: beeld wordt nu veranderd, als het niet goed is wordt het na 15 seconden weer terug gezet etc.
Raar hoor. Iemand nog iedeen?

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-04 12:07
Ik heb precies dezelfde problemen bij een Philips tv, heb een andere philips aangesloten en dat ging wel in één keer goed. Heb je al een oplossing gevonden?

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-05 14:27
Dit had ik ook toen ik mijn hdtv aansloot met hdmi, het beeld was slecht en onleesbaar (ok, het was wel een goedkope kabel.. )
Toen ik hem daarna met vga aansloot was het beeld wel goed, scherp en leesbaar.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dit ga je niet werkend krijgen over DVI/HDMI.

Ik heb de zelfde LCD en deze is aangesloten op een mac-mini.

Als ik op DVI verbind, heb ik precies dezelfde problemen als jij. Als ik er vervolgens een VGA kabel in stop, werkt het als een zonnetje op 1920*1080.

Als ik een HDMI apparaat aan de LCD hang gaat het wel goed.

Ik heb verschillende DVI/HDMI kabels geprobeert waaronder hele dure kabels van 150 euro. Deze gaven allemaal het zelfde resultaat.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1