IMAP mails met attachments opslaan op shared drive

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:34
Hoi,

We zijn momenteel met een implementatie-project bezig rond Adobe Interactive Forms. Om een lang verhaal kort te sluiten worden ingevulde forms als attachment naar een bepaald e-mail adres gestuurd (e.g. adobereceiver@klant.nl). Hoe het er nu voor staat gaat iemand manueel deze mailbox moeten checken en de attachments één voor één saven op een shared drive. Bepaalde andere software kan deze files dan eenvoudig oppikken en verdere verwerkingen doen.

De vraag is of dit process kan geautomatiseerd worden? Dat bepaalde server-software in MS Exchange deze account kan checken en alle attachments (PDF files) opslaat op die shared drive.

Kennen jullie zulke software (google heeft me niets wijzer gemaakt)? Indien ja: wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!
Dries

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

moet zeker kunnen, wij hebben ooit 's zelf wat gebakken om attachments uit mailboxen te halen.
ipv attachment kwam er dan een link in de mail naar de fysieke files.
(ivm mailbox groottes te beperken)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als het echt alleen maar om 1 account gaat, dan zou ik of een mailclient met regels gebruiken of zelf een mail client schrijven. Server side kan het wel, maar dan denk ik meer aan archiverings taktieken die het over alle mailboxen doen...

Met een beetje handig vba kan je dit ook in outlook doen.

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:34
Hey,
Ik heb de oplossing in VBA-script hier gevonden:
http://www.vbaexpress.com/kb/getarticle.php?kb_id=522
Ik heb het getest en het werkt prima.

Maar wij vinden een server-side oplossing nog altijd betrouwbaarder dan een client-side oplossing.

Iemand van jullie ervaring hiermee?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.