P5K Deluxe + E6700 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik post dit niet voor mezelf, maar voor iemand anders om te helpen.
En noem nu alleen de feiten op (nog niet m'n eigen mening).

Z'n Asus P5K Deluxe + E6700 start niet meer op.
Beeld blijft zwart en videokaart-fan blijft hoge toeren draaien bij aanzetten (initialisatie-fase).
Mobo zit in een kast waarbij het ondersteboven zit.
Op de E6700 zit een Coolermaster Hyper TX.
Deze koeler heeft een luchtgeleider aan de achterkant, en zit omgedraaid zodat luchtstroom van deze fan overeenkomt met de casefan.

Wat hij heeft geprobeerd is andere monitor en videokaart,
zowel PCI-Express als oude PCI gaf geen resultaat.
Ook geheugen van plaats verwisseld en andere voeding gaf geen resultaat.
Batterij er hele nacht uit gaf ook geen resultaat.

Niet onbelangrijk: er is totaal NIET overgeklokt!!!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Ook de stroom eraf gehad toen de batterij eruit was? Nachtje is trouwens een beetje overdreven, als de stroom eraf is en je trekt de batterij eruit is het al goed. Je hoeft em er echt niet uren uit te houden.

Toevallig geen ontplofte elco naast het socket (cpu)

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Wat uiteraard ook helpt is het resetten van de bios, dmv van kortsluiting maken, staat waarschijnlijk ook op je mobo, CMOS Clear, hielp bij mij ook :) Je hooft alleen maar dat blauwe dingetje een pinnetje op te schuiven, pc aan en daarna uit. En dan weer terug zetten, en duimen :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Verwijderd

Toevallig piepjes bij het opstarten, die een foutcode geven? Stekkertjes losgetrokken perongeluk?

Verwijderd

Fans draaien maar geen beeld hebben duidt er meestal op dat je de 4-pins stekker naast de CPU niet hebt aangesloten of dat je CPU kapot is.

Kan ook dat je geheugen er niet goed inzit of een verkeerde combinatie, maar meestal krijg je in dat geval piepjes.

• bassie
Luukland schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:21:
Wat uiteraard ook helpt is het resetten van de bios, dmv van kortsluiting maken, staat waarschijnlijk ook op je mobo, CMOS Clear, hielp bij mij ook :) Je hooft alleen maar dat blauwe dingetje een pinnetje op te schuiven, pc aan en daarna uit. En dan weer terug zetten, en duimen :)
Batterijtje eruithalen als de stroom eraf is = bios resetten ;)

• MadButcher
Hij is ver gevorderde pc-gebruiker en heeft pc zelf in elkaar gezet.
Ik ga er vanuit dat ie een CMOS Clear gedaan heeft.

• MadButcher
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:21:
Toevallig piepjes bij het opstarten, die een foutcode geven? Stekkertjes losgetrokken perongeluk?
Ik heb 'm ook al aangeraden een speakertje op die betreffende 'jumper' te zetten en foutcodes op te zoeken. Heb nog geen reactie gehad.

• Coldcat
  • Laatst online: 02:37

Coldcat

HODL

Ik had exact hetzelfde probleem, na een mislukte flash poging was het mobo dood gegaan. Alle klachten lijken daarop dus het kan zijn dat je bios is overleden. Hij komt dan niet eens in de POST en foutmeldingen blijven achterwege.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• MadButcher
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:25:
Fans draaien maar geen beeld hebben duidt er meestal op dat je de 4-pins stekker naast de CPU niet hebt aangesloten of dat je CPU kapot is.

Kan ook dat je geheugen er niet goed inzit of een verkeerde combinatie, maar meestal krijg je in dat geval piepjes.
4-pins stekker zal zeker aangesloten zijn.
Geheugen zit er zeker goed in, en is vanzelfde type.
PC heeft het een paar maanden gedaan, en nu dus niet meer.

• MadButcher
Coldcat schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:04:
Ik had exact hetzelfde probleem, na een mislukte flash poging was het mobo dood gegaan. Alle klachten lijken daarop dus het kan zijn dat je bios is overleden. Hij komt dan niet eens in de POST en foutmeldingen blijven achterwege.
Ik geloof dat die Asus-mobo's een flash-recovery hebben, geloof zowiezo niet dat er een mislukte flash-poging geweest is (maar zal het navragen).

• MadButcher
bassie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:18:
Ook de stroom eraf gehad toen de batterij eruit was? Nachtje is trouwens een beetje overdreven, als de stroom eraf is en je trekt de batterij eruit is het al goed. Je hoeft em er echt niet uren uit te houden.

Toevallig geen ontplofte elco naast het socket (cpu)
Dat moet hij zien lijkt me.

• MadButcher
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/uploads/product/products_highlight/file1169894774747.gif

Dit is die koeler.
Die maakt minimaal 650 toeren.
Naar mijn mening is dat wat weinig om componenten rondom de processor ook goed te koelen.
Vooral nu die anders om gemonteerd zit.

Maar aan de andere kant: hoe zit dat dan met waterkoeling?

Weet wel dat koeling rondom de processor en daarmee de bouw van de koeler door Intel gespecificeerd is.

[ Voor 23% gewijzigd door MadButcher op 15-10-2007 22:14 ]

• Coldcat
  • Laatst online: 02:37

Coldcat

HODL

MadButcher schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

Ik geloof dat die Asus-mobo's een flash-recovery hebben, geloof zowiezo niet dat er een mislukte flash-poging geweest is (maar zal het navragen).
Dat klopt maar soms wil het dus voorkomen dat deze niet werken. In een hele dag kun je dan compleet gek worden omdat je van alles probeert maar helemaal niets ziet, wat moet het erg zijn om blind te zijn.

Maar het kan dus wel degelijk.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MadButcher schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:13:
[afbeelding]

Dit is die koeler.
Die maakt minimaal 650 toeren.
Naar mijn mening is dat wat weinig om componenten rondom de processor ook goed te koelen.
Vooral nu die anders om gemonteerd zit.

Maar aan de andere kant: hoe zit dat dan met waterkoeling?

Weet wel dat koeling rondom de processor en daarmee de bouw van de koeler door Intel gespecificeerd is.
Met de huidige passive koeling van moederborden valt dat wel mee. Ik heb ongeveer 1 jaar gedraait met waterkoeling op de CPU en GPU met weinig airflow. De heatsinks van de NB en SB worden erg heet maar het werkt verder prima zonder enige problemen. Nu heb ik waterkoeling op de NB/SB en Mosfets maar echt nodig was dat niet.

Mijn vorige PC met waterkoeling op de CPU en GPU heeft meer dan 3 jaar gedraait zonder enige airflow. Alleen de HDD's hadden koeling maar die zaten een stuk verder naar boven. Verder dus 0,0 intake voor het moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 15-10-2007 22:18 ]

• MadButcher
Het vervelende: mobo en cpu bij verschillende webwinkel gekocht.
Zolang je niet weet wat het is, zal ie wel allebei als RMA moeten opsturen.

p.s.
Ik prefereer dan een winkel met eigen TD die dan wel niet te duur is.

Verwijderd

mocht je moederboard verkeerd geflasht zijn kan je proberen hem bij
http://www.flashbios.org laten maken.

Ze hebben mijn board ook van een nieuwe bios voorzien.
Ze leveren een hele goede service.

25 euro kost het

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Je hooft alleen maar dat blauwe dingetje een pinnetje op te schuiven, pc aan en daarna uit. En dan weer terug zetten, en duimen :)
Als je dat doet blaas je volgens mij zowiezo je bios op.
Je maakt namelijk kortsluiting en daardoor worden de je bios gecleared. Als je dan je PC aanzet terwijl je je jumper nog niet hebt omgezet dan gaat het dus fout.

Dus PC uit.
Dan even je bios clearen jumper heen en weer terug zetten.
Dan je PC weer aan zetten.
Dan zou hij hij moeten melden dat het bios gecleared is en dat je je instellingen na moet kijken.

• MadButcher
Wat heeft geholpen is tijdelijk ander geheugen erin.
Even Kingston HyperX PC5400 ipv Corsair Dominator PC8500.
:?
Corsair Dominator zit erin en het loopt weer.

• bassie
MadButcher schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:48:
Wat heeft geholpen is tijdelijk ander geheugen erin.
Even Kingston HyperX PC5400 ipv Corsair Dominator PC8500.
:?
Corsair Dominator zit erin en het loopt weer.
Kan zijn dat de dominator niet genoeg heeft aan 1.8V, dat is het standaart vdimm wat een mobo geeft. Als je er dan ander geheugen in stopt dat wel werkt op 1.8V dan kan je met die je vdimm omhoog gooien en dan die andere erin.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik heb volgens mij het zelfde probleem.

p5k deluxe + E6600
kingston hyperx pc9600 (2,35v)

Pc heeft al 2 maanden stabiel gelopen op 3,2ghz (standaard voltages alles) Na het installeren van een nieuwe processor koeler boot het systeem plots niet meer.

Geen piepjes (zijn wel op te wekken door mem. er uit te halen)
Alles correct aangesloten. Fans gaan draaien, ik krijg alleen geen beeld.

Nu had ik toen ik het systeem voor de allereerste keer aan wou zetten hetzelfde probleem, na een hoop gerommel met het geheugen was het me eindelijk gelukt om een post te krijgen. Daarna heeft hij het ook weer feilloos gedaan.

Alleen wat ik nu ook rommel met dat ram, er gebeurd niks :(

Ik heb alleen niks langzamers liggen dan pc9600 :( Ik sta nu op het punt om voor 19 euro 1gb pc5300 te halen om te kunnen posten :X

BELACHELIJK!! voor een moederbord van :X :X :X 180! euro :'(

Tenminste... Ik neem aan dat de cpu niet dood is. Anders zou het moederbrod wel een ander piepje geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Dekaasboer op 25-10-2007 09:08 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Net zoals iemand hierboven ook al dacht dat de CPU RMA moest.

CPU's gaan niet dood!

Het zal me niks verbazen dat na verloop van tijd er wat sporen op het mobo gebogen zijn geraakt door de CM Hyper cooler. Die dingen wegen niet niks.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
Blijkbaar was het geheugen ineens dood gegaan? Ik baal als een stekker want er is nergens in nederland pc9600 geheugen voorradig :(

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1