draadje te kort in 20pin stekker?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
hallo,

ik heb een tijdje geleden een voeding gekocht (een Tagan TG700-U35)
en heb hem nu maar pas aangesloten om een oude set-up te testen.
maar deze valt na 3 seconden weer uit.
dit heb ik met mijn oude voeding niet. Nu zag ik dat er op de 20pin stekker het witte draadje ontbreekt (na vergelijking met andere stekker), is dit normaal of is dit sowieso de oorzaak van uitvallen? misschien domme vraag, maar ik wil zeker zijn voor ik hem weer naar Duitsland stuur :(

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:27

Theo

moederbord

Het witte draadje is voor de -5 volt welke nieuwe systemen niet nodig hebben. Nieuwe voedigen hebben daarom deze spanning niet meer, simpelweg omdat er geen enkel nieuw systeem meer is dat deze spanning nodig heeft.
Jouw oude systeem kan best wel de -5 volt nodig hebben, sterker nog, veel oudere systemen (3 jaar en ouder) hebben deze lijn echt nodig. Het ontbreken van deze lijn is dus zeker een oorzaak van jouw probleem.

Jouw voeindg is goed ondanks dat deze de witte draad niet heeft (it is no bug, it is a feature). Je kan hem opsturen alleen krijg je hem gelijk weer terug zonder dat er iets aan gedaan wordt, een beetje zonde van jouw tijd en geld dus. Het beste kun je daarom ook een oude voeindg halen op Markrtplaats of in de V&A, één welke wel -5 volt heeft

Nu met WP, PV, EV en PC

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
ok bedankt,

maar het was gewoon om effe te teste (kijken of de kapotte pc aan mijn voeding lag), ik denk dat mijn GA-P965-DQ6 dit niet meer nodig zal hebben??

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:27

Theo

moederbord

Pinocheckio schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:02:
ok bedankt,

maar het was gewoon om effe te teste (kijken of de kapotte pc aan mijn voeding lag), ik denk dat mijn GA-P965-DQ6 dit niet meer nodig zal hebben??
Deze heeft inderdaad geen -5 volt nodig. Mocht hij dus niet normaal opstarten met jouw voeding terwijl een andere computer dat wel doet met dezelfde voeindg lijkt het op een dood mobo. (met kapot geheugen behoort hij langer te booten)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

valt na 3 seconden weer uit. klinkt bijna als een soort kortsluiting of een systeemknop die blijft hangen.