Toon posts:

van DVI naar een Televisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een videokaart en daar zitten twee DVI-aansluitingen op.
Nu heb ik op één dvi-aansluiting een vga-adapter en een monitor zitten.

Nu zou ik graag op de andere DVI-aansluiting een TV aansluiten.
Is dit mogelijk.?
Nee...? --> dan heb ik pech.
Ja....? --> dan zou ik graag weten hoe.( eventueel schema )

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat voor inputs heb je op je TV?
HDMI?
SCART?
S-video?

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Het hangt er inderdaad vanaf of je een digitale tv (plasma of lcd) hebt, of een gewone CRT (grote lompe bak).
Als je een digitale hebt is dit normaal geen probleem en kan je mits een paar verloop stukjes wel aansluiten.
Heb je een CRT, dan moet je of de TV-out functie gebruiken van je videokaart en via s-video connecteren. (dit is goed voor film e.d. maar niet voor tekstverwerking of surfen enz...)

Heb je een digitale, dan moet je kijken welke aansluitingen je hebt.
HDMI (lijkt op grote usb poort)
DVI zelf
of evt. VGA

Eens de connectie er is het heel simpel in te stellen via windows of je catalyst of wathever, om je bureaublad uit te breiden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[aud] > [vid]

Wise enough to play the fool

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

deandb schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:04:
Heb je een CRT, dan moet je of de TV-out functie gebruiken van je videokaart en via s-video connecteren.
Niet helemaal waar, want je hebt ook CRT tv's die component ondersteunen (kun je een vga-> component kabel voor gebruiken), of zelfs HDMI zoals de Philips 28PW9551.

Gewoon kijken welke aansluitingen er op je tv zitten dus, ongeacht het soort tv :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Vreselijk basic vraagje, waarvan het antwoord ook in 1 zin te geven is. Maar dan moet je wel vertellen wat voor tv je hebt....
Pagina: 1