Toon posts:

E6850 of Q6600

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.
Ik sta dus op het punt een nieuw pc te laten samenstellen.
Het is vooral voor gaming bedoeld.
Wat is nu een betere keus de E6850 of de Q6600
De eens is zoals jullie vast wel weten een quad core en de ander een dual core.
De E6850 draait op 3Ghz en de Q6600 op 2,44Ghz.
Nu vroeg ik me af wat is nu een betere keuze? Op internet heb ik gelezen dat een quadcore nog helemaal niet sneller is dan een dualcore met games. En dat het alleen maar lastig is om de game met 4core te laten samenwerken.
Daarbij is de E6850 sneller dan de Q6600 (kwa Ghz)
De prijs is ongeveer gelijk.

Alvast bedankt!!

Edit: kan iemand dit naar een andere categorie plaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 17:14 ]

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 13:23
In de best buy guide worden jou vermoedens bevestigd: dual-cores zijn alsnog een pak sneller in games.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De quadcores zijn nog niet geoptimaliseerd voor games. Het heeft dus voorlopig alleen nog zin voor multithreading. Voor games kan je met een E versie ver genoeg komen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Licht er allemaal compleet aan, hoe vaak upgrade je? Voor lange termijn kan ik je voorspellen dat je problemen gaat krijgen met dual core, maar nu beter presteert. En je kan makkelijker dingen tegelijk doen. Ik denk zelf dat het niet zoveel scheelt, dus ik zou Q6600 voor toekomst, maar als je vaak upgrade en veel fps moet hebben is de core 2 duo beter...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:53

_Apache_

For life.

Dit zou je toch echt wel met de zoekfunctie afkunnen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste upgrade sinds 4jaar. Ik doe het nu nog met een AMD 3500 maar daar kan ik echt niet meer mee door. Dan had ik nog een vraag over de koeler. In de BBG Staat een koeler. Waar moet kan ik die installeren, kan dat op alle plaatsen in de kast waar er een gat voor zit? Kan ik er daardoor ook meer in de kast zetten zodat ik de (in dit geval toch maar de Q6600) wat kan over klokken?

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 16:18
Spellen maken zelfs geen gebruik van 2 cores, laat staan 4 cores.
Het recent uitgekomen HL2 EP2 bijvoorbeeld, werd opnieuw veel tralala om gemaakt dat deze een revolutionaire stap zou zetten ivm dualcore gebruik bij games.
En het eindresultaat: het spel presteert identiek hetzelfde of ik nu mijn 2e core uitschakel of niet.
Multithreaded software schrijven is gewoon erg moeilijk, en al helemaal bij interactieve 3D applicaties zoals games.
Tenzij je 70% van de tijd met multimedia encodering bezig bent (3DSMAX renderen, video encoding, enz) heeft een quadcore momenteel geen enkel nut, enkel nadelen (hogere prijs, minder Ghz, meer warmte, ...).

[ Voor 18% gewijzigd door phobosdeimos op 16-10-2007 20:13 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

Dit is eigenlijk meer iets voor Processors, Mobo's & Geheugen. Echter is dit al meerdere malen aan bod gekomen en dus prima op te zoeken, zie search, Google e.d. :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.