Toon posts:

Dualcore en Qaudcore

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,.
Ik en een maat kunnen er niet uit komen:
Dualcore en Quad worden ondersteund dat ze werken,
Maar de taken worden niet verdeelt autmatisch met elk programma.
Die gast zegt dat het wel zo is dat zelfs SAN ANDREAS zich verdeelt over de cores.
Wat ik dus denk dat het niet kan want de game is er niet op gebouwt.

Zelf ben ik een n00b hierover en zou wat meer willen weten.
Topics gezocht op google maar kan alleen vinden dat je ze handmatig kan verdelen.
via een gevalletje in XP en Vista maar dat is dus niet autmatisch.

_/-\o_

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

het is quadcore....leer Nederlands want de rest is niet best.

En san andreas is er volgens mij nog niet voor geoptimaliseerd. Er wordt voor het spel maar 1 core gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_gadget op 15-10-2007 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:08:
het is quadcore....leer Nederlands want de rest is niet best.

En san andreas is er volgens mij nog niet voor geoptimaliseerd. Er wordt voor het spel maar 1 core gebruikt.
Dankje voor snel antwoord en heb hier zeker wat aan.
Maar klopt het ook dat je programma's zo kan plaatsen dat ze alleen maar met die core werken?
dat je zo alle programma's kan rangschikken?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In sommige gevallen waarbij de games er voor geoptimaliseerd zijn kan het beter draaien:
http://arstechnica.com/ar...a/cpu/valve-multicore.ars

Volgens mij is het voor GTA:SA niet zo.

Wauw, een sig!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:10:
[...]

Dankje voor snel antwoord en heb hier zeker wat aan.
Maar klopt het ook dat je programma's zo kan plaatsen dat ze alleen maar met die core werken?
dat je zo alle programma's kan rangschikken?
Ja, je kunt in Windows aangeven welk programma op welke core(s) mag draaien.

(Eigenlijk is het meer een voorkeur dan een regel, maar Windows zal zich er vrijwel altijd aan houden)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 21:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Er wordt bij San Andreas niet maar 1 core gebruikt. Ik heb net even Vice City met een nieuwe game gestart en dan gebruikt gta-vc.exe al 6 threads, wat betekent dat 'ie 6 cores kan gebruiken. Je wint er echter niks mee om op een bak met 6 cores Vice City te draaien, omdat er maar 1 zware thread is en de rest voor superlichte dingen wordt gebruikt.

Dus het werk wordt wel verdeelt over alle cores, maar je wint er gewoonweg niks mee als het spel er niet efficient gebruik van kan maken.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

meer willen weten betekent zoeken. Er is 1 draadje hier op got waarvan ik zeker weet dat jij er nuttige info uit kan halen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
GoT FAQ: Nettiquette
Staat vanalles is wat je moet doen voordat je hier een topic opent. De vraag vind ik niet zo bijster en iets wat zelf makkelijk op te zoeken valt met Google / GoT Search. GoT is geen "stel-hier-al-je-vragen-omdat-ik-zelf-niets-(denk)-te-kunnen-vinden" (aka #helpdesk). Als je al uberhaupt iets zelf hebt geprobeerd, zet dit dan in TS.
Ook wordt goed en correct Nederlands op GoT erg op prijs gesteld.

Wat betreft GTA:SA, deze game is niet optimized voor multi-core cpu's, dus een multi-core cpu zal geen betere resultaten opleveren (waarbij ik denk dat bij GTA:SA de gpu toch meer de bottleneck is).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Ik sluit me bij de post hierboven aan. TS heeft antwoord en topic gaat nu dicht :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.