Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Standaard instellingen niet goed overgeërfd in ASP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag dames en heren,

ik ben bezig met een ASP website. Hier in staan enkele bedragen uit een access database. Deze wordt als volgt op het scherm gezet:

<div class="woontips_prijs">
€ <%= FormatNumber(RS3("vraagprijs"),0,-1,-1,-2) %>
</div>

In de access database staat het getal als 350000. Ik wil dit dus als 350.000 weergeven. Nu heb ik op het MSDN forum van Microsoft gekeken naar de waardes van de functie NumberFormat. Hier heb ik dus ook gezien dat de waardes van de server gepakt worden als de laatste waarde -2 is. Ik heb 10x op de server gekeken naar de Regio settings en deze staan op Dutch. Er staat dus een punt om duizendtallen te scheiden.

Als ik nu de website bekijk zie ik het getal als volgt staan: 350,000.

Wie heeft dit weleens vaker gezien? En hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Bij voorbaat dank,

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Probeer eens je LCID goed te zetten (op Nederlands)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Het betreft de LCID van het account waaronder je website draait (bij IIS is dit iusr_machinenaam in geval van anonymous access).

Mocht je er niet uitkomen dan wil het weleens helpen om de regionale instellingen van de machine aan te passen. Maar misschien kun je beter eens kijken naar Visual Studio 2005 Express VB edition. In asp.net is veel betere ondersteuning van Nederlandse instellingen. VS Express is gratis, dus geef het eens een kans.

Je kunt in web.config aangeven dat je intern (culture attribute van pages) werkt met Amerikaanse noteringen (getallen, bedragen en datums), maar dat je op de website alles in Nederlandse notaties (UICulture attribute) wilt zien.

Een andere oplosing is gewoon afdwingen dat je website altijd op een Engelse windows draaid. Dan kun je aannames doen betreffende notering en kun je desnoods via replace de punt en komma omdraaien. Nog een andere oplossing is het gebruik van XML en XSL(T). xslt bevat een zeer handige format-number welke je een formaat definitie kunt meegeven.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08

Exterazzo

Qeasy

gorgi_19 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:02:
Probeer eens je LCID goed te zetten (op Nederlands)
Visual Basic:
1
Session.LCID = 1043

Zie ook: http://www.microsoft.com/globaldev/reference/lcid-all.mspx

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing:

<% LCID=1043 %> bovenaan gezet + een vinkje bij regional settings dat de gebruiker de settings moet gebruiken.

Bedankt voor jullie hulp