Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website layout raakt messed up en font size veranderd

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Ben met een website bezig en wanneer ik deze in een browser bekijk ziet alles er in orde uit.
Echter wanneer ik in verschillende browsers naar full-screen mode ga (F11), dan raakt de layout messed up en verandert de font-size.
Deze dingen staan vastgelegd in een .css file en ik snap niet waarom die .css in full-screen mode anders uitgelezen zou worden dan in normal screen mode.(Het is opgezet voor verschillende browsers en resoluties en het werkt ook gewoon goed op verschillende resoluties, behalve dan in full screen mode)
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

[ Voor 14% gewijzigd door Arcane Apex op 15-10-2007 16:12 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zeg eens welke browser, en hebt ge ook een online voorbeeld?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Arcane Apex
Snake schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:10:
Zeg eens welke browser, en hebt ge ook een online voorbeeld?
In alle browsers gebeurt het, echter alleen in full screen mode. (geen link)

[ Voor 3% gewijzigd door Arcane Apex op 15-10-2007 16:14 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Kant en klare oplossingen verkopen wij niet hier.
Het is hier ook niet 'Thats the question'.

Nee, wij willen dat je al zelf dingen hebt onderzocht en dan pas denken we mee. Met dat een fatsoenlijk topicstart maakt, met een linkje eventueel screenshots en natuulijk stukjes code (tussen code tags!) en aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd (en niet 'Ik heb gezocht op Google en ik kon niks vinden').

Ik denk dat je je font size in procenten hebt aangegeven maar zolang ik geen screenshots, stukjes code of een linkje ziet, kan ik hier niks mee want me cavia is met me glazen bol gaan voetballen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Arcane Apex
The Triad schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:15:
Kant en klare oplossingen verkopen wij niet hier.
Het is hier ook niet 'Thats the question'.

Nee, wij willen dat je al zelf dingen hebt onderzocht en dan pas denken we mee. Met dat een fatsoenlijk topicstart maakt, met een linkje eventueel screenshots en natuulijk stukjes code (tussen code tags!) en aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd (en niet 'Ik heb gezocht op Google en ik kon niks vinden').

Ik denk dat je je font size in procenten hebt aangegeven maar zolang ik geen screenshots, stukjes code of een linkje ziet, kan ik hier niks mee want me cavia is met me glazen bol gaan voetballen.
De font-size staat niet in procenten aangegeven in de .css, maar pixels.
De website is opgebouwd uit div tags die allemaal absoluut zijn gepositioneerd en tot op de pixel exact. Tevens zijn er een aantal elementen ingesloten in div tags welke gecentreerd zijn op de website en vanuit die centralisatie gepositioneerd zijn op de juiste plek, echter het vreemde is dat maar 1 van die (gecentraliseerde) onderdelen problemen geeft, terwijl de code ervoor dezelfde opzet heeft als de andere gecentraliseerde onderdelen welke geen problemen vertonen.
Het vreemdste vind ik dat de font-size verandert in full screen mode, terwijl dit in pixels staat aangegeven.

• Arcane Apex
Ik heb de reden ontdekt.
Het schijnt dat 1 div tag een class had welke een relative positioning property had.
Relative positioning schijnt in full-screen mode een ander resultaat te geven in sommige gevallen dan in normal mode.
Het vreemde is dat nu ook het font probleem weg is. De fonts zijn nu in full screen mode even groot als in normal mode.

[ Voor 3% gewijzigd door Arcane Apex op 15-10-2007 18:03 ]

Pagina: 1