[2003] Internet delen met login.

Pagina: 1
Acties:

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 18:40
Ik heb nu een server thuis staan, met daarop Windows Server 2003, Enterprise.
Nu heb ik het internet gedeeld op de server, zodat alle gebruikers van de switch die erop is aangesloten internet hebben.

Ik zoek nu alleen een manier om bepaalde computers niet toe te laten op het internet.
Misschien dat dit kan door middel van blokkeren van het IP adres van die computer, of (mijn eerste keuze) dat personen een wachtwoord en username moeten invoeren om toegang te krijgen tot het internet.

Als iemand een oplossing heeft, of misschien een handig programma, zou dat heel fijn zijn!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Windows Clients - Howto's and Guides. Ga je maar eens inlezen op Active Directory en Domain Controllers, profiles etc.

Net als met je Novell Netware vraag die hieraan vooraf ging: Waarom draai je 2003 Enterprise als je je nog helemaal niet verdiept hebt in waar een server voor dient? Je kan het beter in de andersom volgorde doen, eerst studeren en dan pas toepassen. Nu ga je mogelijk een slecht beveiligd systeem opzetten, omdat je niet goed weet wat je doet :) .

[ Voor 55% gewijzigd door gambieter op 15-10-2007 15:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 13:58
ISA, maar dat is wellicht, net zoals 2003 enterprise, iets te duur voor een thuissituatie?

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 18:40
Ik moet eerlijk zijn dat ik alles eerst probeer voordat ik het aanschaf, ik ben nu al ongeveer 3 weken aan het kloten met een thuisserver. Dus het gaat er bij mij in eerste instantie niet om de veiligheid, dit komt later wel als ik alles begrijp en de software netjes aanschaf en goed bestudeerd installeer.

Dit is eigenlijk mijn 'testfase' ik ben nog aan het leren hoe ik alles wél goed moet doen ;) maar wel bedankt ik zal de howto ff bestuderen.

ISA had ik ook al gevonden op GoT, maar dit was uiteraard iets te duur.

Verwijderd

Probeer Wingate van QBIK, kan je 30 dagen "klooien" voor niks :) Makkelijker en kleiner dan ISA,
Ook daar moet je eerst de manual lezen aangezien je de ICS functie van je windows 2003 server niet meer kan gebruiken.