10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS
Money for nothin' and your chicks for free
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verder is het supersnel op zo'n pc. Veel sneller dan XP.
ow en trouwens volgens mij ondersteund die chipset (k8t800) niet sata2 heb ik laatst ook ondervonden, helaas.
van de k8t800 pro weet ik het wel zeker.
[ Voor 51% gewijzigd door Ep1c op 15-10-2007 16:28 ]
Gewoon zo kaal mogelijk installeren.
Alle Win98 kan je daarop spelen (catan zelf ook wel eens gedaan
[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 15-10-2007 16:29 ]
Oslik blyat! Oslik!
Zolang die pc niet op het internet komt is er geen probleem lijkt me.AtleX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:53:
Waarom wil je er Windows 98 op gaan draaien? Zeker op het gebied van veiligheid en stabiliteit lijkt me dat niet de beste keuze. Als je perse Windows 98 nodig hebt voor bijvoorbeeld een administratiepakket zou je kunnen overwegen het in Virtual PC 2007 (gratis) te draaien.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Voor de oude Dos games kun je het beste DosBox gebruiken. Deze emuleert ook de oude geluidskaarten, zodat je ook met geluid kunt spelen.dion_b schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:33:
Idd. Voor de soort dingen die je alleen onder Win98 kunt doen is zo'n bak totale overkill, de meeste DOS/vroege Windows games zullen waarschijnlijk onspeelbaar snel gaan. Pak daar dan gewoon een P3 voor ofzo, en installeer een modern OS op je hoofdbak (hoeft niet per se XP of Vista te zijn, Linux, Mac OSX etc zijn ook prima)
Overigens kan de TS ook gewoon een Virtuele pc aanmaken waar Win98 op draait. Voor dat soort oude games gaat dat prima werken.
Ik heb al heel wat geprobeerd. Probleem bij Catan is dat de proc 100% wordt belast. Sommige kinderspelletjes werken niet of slecht en heb toch wel vaak een crash.
Had altijd een AMD XP1700 en daar werkten de spelletjes perfect op. Zou graag win98SE en XP op 1pc draaien. Ik heb alles voor deze pc alleen het moederbord nog niet.
Daarnaast is Win98SE draaien ook een stukje nostalgie. 98SE is niet onveilig als je een goede firewall en antivirus en spam gebruikt.
Trouwens het internet op gaan doe ik alleen met mijn laptop.
Met een virtuele PC is gamen nog altijd lastig.
De overkill is nu juist het leuke. Win98SE start op in 5 seconden op zo'n pc. Verder reageert alles naar mijn gevoel veel beter dan bij XP.
Geen SATA2, maar wel SATA(1) (heb zelf hier een bordje met de K8T880). Jij gaat mij niet vertellen dat op een PC voor kinderspelletjes een Atlas 15K zijn werk gaat doenEp1c schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:25:
ow en trouwens volgens mij ondersteund die chipset (k8t800) niet sata2 heb ik laatst ook ondervonden, helaas.
Wat betreft die kinderspelletjes, in XP/Vista (weet niet of 2000 het ook heeft) zit een Compatibiliteitsmodus in. Die stelt je in staat om een app te laten denken dat je op bijv een Win98 pc zit
Staat weer tegenover dat XP veiliger, efficienter, handiger en meer compatible is dan 98. Het is wat je prefereert. Bovendien start XP ook snel op (mijn ma's pc met een Sempron 3000+ en 512mb mem start in +/- 20 sec op).De overkill is nu juist het leuke. Win98SE start op in 5 seconden op zo'n pc. Verder reageert alles naar mijn gevoel veel beter dan bij XP.
[ Voor 5% gewijzigd door Bitage op 15-10-2007 19:28 ]
Je bedoelt bij gamen (kinderspelletjes, alla)? Dat is normaal. Bij gewone apps zie je wel iets meer cpu activiteit in compatibiliteitsmodus, maar das niet zo veel meer.Geeft vaak 100% CPU en soms werkt het helemaal niet.
Net even getest en 3D werkt gewoon in compatibiliteitsmodus met Win98.3D werkt bijv niet.
d:)b :henk d:)b
Overigens zal het wel werken, je moet alleen weten of je overal drivers van hebt. Als je geen drivers hebt van je geluidskaart zijn spelletjes een stuk minder leuk
Wat je ook kan doen is een wat ouder pctje kopen en daar Windows 98 op draaien. Alle Windows 98 spellen zullen daar op draaien en je hebt waarschijnlijk net wat meer ondersteuning qua drivers.
Desnoods kan je iets doen van Dual Boot.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik ga toch nog even VMware proberen. Heb ik al eens gedaan, maar misschien werkt het nu beter.
In weet van de 512Mb limiet van 98SE, maar toch bedankt voor de opmerking.
Zal de drivers eens bij elkaar sprokkelen voor 98SE van internet.
Ik wil niet nog een PC kast erbij, vandaar deze oplossing. Staat bij mij 1 download PC, 1 kinder PC, 1 game PC en een laptop. Is wel genoeg zo.
Dat zeg ik ook niet, het gaat er om dat ALS hij een nieuwe hdd er bij koopt dat hij dan SATA2 schijven moet vermeiden, meer niet.Bitage schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:20:
[...]
Geen SATA2, maar wel SATA(1) (heb zelf hier een bordje met de K8T880). Jij gaat mij niet vertellen dat op een PC voor kinderspelletjes een Atlas 15K zijn werk gaat doen150MB/s is ruim voldoende
Moederbord is besteld en ik ga het gewoon proberen. Heb nog wel een 30Gb IDE schijfje liggen desnoods waar Win98SE op kan. Ik was 1 van de laatsten die XP ging draaien en zal ook de laatste zijn die naar Vista gaat.
Mijn setup:
P3-800EB
MSI MS-6323 mobo (dat wegens ACPI issues sowieso geen WinXP wil draaien)
512MB RAM
Diamond Viper II Z200 (S3 Savage 2000) AGP
2x Voodoo2-12MB in SLI
Soundblaster 64 PCI (met volledige hardwarematige SB/pro/16 compatibility)
En daar dan Win98SE op.
Draait als een trein
Oslik blyat! Oslik!
Probeer wat te minderen eigenlijk. Leuke PC heb je, dat wel. Zal eens kijken...
Niet waar, SATA2 schijven hebben een leuk jumpertje die je in staat stelt om SATA1 te activerenEp1c schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:47:
[...]
Dat zeg ik ook niet, het gaat er om dat ALS hij een nieuwe hdd er bij koopt dat hij dan SATA2 schijven moet vermeiden, meer niet.
To address interoperability problems, the largest hard drive manufacturer Seagate/Maxtor have added a user-accessible jumper-switch known as the Force 150, to switch between 150 MB/s and 300 MB/s operation.[2]
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.