Toon posts:

Keyboard vervangen in een laptop!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic, is dat mogelijk? Het gaat hier om een laptop die ik in het buitenland wil gaan kopen, met een QWERTZ toetsenbord. Ik vind qwerty nu eenmaal lekkerder werken (internationale standaard), en wil me keyboard dan vervangen. Is dat mogelijk? En waar moet ik dan op letten bij de aanschaf van deze laptop?

Verwijderd

De software moet je denk ik gewoon vertellen dat je een VS-International toetsenbord hebt. Kun je blind typen, dan hoef je niets aan de toetsen te doen, anders moet je er een stikkertje overheen plakken met de juiste letter.

Ik denk namelijk niet dat het mogelijk is het toetsenbord van die laptop te vervangen. Die van mijn oude 486-er kan er wel af, maar daar zit de computergedeelte achter het beeldscherm en zit het TB op de PS/2 aansluiting aan de voorkant.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Alle toetsenborden van Toshiba's zijn vervangbaar, aangezien de fabrikant maar 1 doos hoeft te maken en alleen de toetsenborden hoeft te varieren.

Ik denk dat andere fabrikanten het ook doen, maar je moet dus wel ff checken of je dan wel dat toetsenbord naar keuze kan krijgen :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je een NL (of UK) versie van windows dr op zet is je toetsenbord geloof ik meteen al goed.. behalve dan dat die lettertjes verkeerd staan.. moet jke dan idd maar stickertjes overheen plakken.. of de toetsen verwisselen (weet niet of dat bij laptops wil, bij de meests normale toetsenborden wel)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51

sus

is druk :+

Hey Blax,

Heb het even aan mijn oom gevraagd. Die heeft een Toshiba laptop gekocht in Duitsland.

In nederland heeft hij er gewoon win98 NL opgezet, waarna hij de landinstellingen heeft veranderd. Bij hem kan je de toetsen ook omwisselen, dus dat heeft hij ook gedaan.

Het werkt perfect, alleen wil hij bij een herinstall het toetsenbord altijd als een QWERTZ instellen. Moet je dus ff opletten.

suc6 m8

edit:

Nog lekker gegeten?? >:)