[testcase] Fotoshoot Renée

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45
Afgelopen zaterdag met een vriendin een geleende studio in geweest. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet ontevreden ben over het resultaat. Maar er zijn zeker dingen die beter moeten kunnen.

Moeilijkste punten voor mij:
* Houding
* Gezichtsuitdrukkingen
* Een verhaal/lijn in een serie

1:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/10593-1/PICT2853.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/10595-1/PICT2891.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/10578-1/PICT2912.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/10581-1/PICT2918.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/10583-1/PICT2921.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/10585-1/PICT2941.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/10587-1/PICT2957.jpg

8:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/10589-1/PICT2968.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vind de high-key plaatjes wel wat hebben met dat lichte haar, alleen mis ik daar weer een strakke uitdrukking in haar gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De ogen in 4,5 en 7 zijn eng. Zo te zien door de nabewerking. Ze vallen ook erg buiten de reeks qua kleuren.
Zorg voor meer licht in de "studio" zodat de pupillen zich niet zo verwijden.
Zorg voor een donkere achtergrond als het model zulk lichtgekleurd haar heeft, zodat ze het contrast tussen model en omgeving groter wordt.

#7 vind ik het mooiste, jammer van de ogen die zo raar zijn geworden.

Just my $ 0.02, ik heb geen ervaring met het maken van zulke foto's.

[ Voor 8% gewijzigd door ajhaverkamp op 15-10-2007 13:53 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
Wolfensteijn schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:42:
Afgelopen zaterdag met een vriendin een geleende studio in geweest. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet ontevreden ben over het resultaat. Maar er zijn zeker dingen die beter moeten kunnen.

Moeilijkste punten voor mij:
* Houding
* Gezichtsuitdrukkingen
* Een verhaal/lijn in een serie

1:
[afbeelding]

2:
[afbeelding]

3:
[afbeelding]

4:
[afbeelding]

5:
[afbeelding]

6:
[afbeelding]

7:
[afbeelding]

8:
[afbeelding]
Probeer ook wat meer aandacht te besteden aan het visagie-gedeelte. Vooral met blonde/bleke modellen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Trasos schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:45:
Ik vind de high-key plaatjes wel wat hebben met dat lichte haar, alleen mis ik daar weer een strakke uitdrukking in haar gezicht.
Wat voor uitdrukking had jij graag gezien, of wat bedoel je met een strakke uitdrukking?
ajhaverkamp schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:52:
De ogen in 4,5 en 7 zijn eng. Zo te zien door de nabewerking. Ze vallen ook erg buiten de reeks qua kleuren.
Zorg voor meer licht in de "studio" zodat de pupillen zich niet zo verwijden.
Zorg voor een donkere achtergrond als het model zulk lichtgekleurd haar heeft, zodat ze het contrast tussen model en omgeving groter wordt.

#7 vind ik het mooiste, jammer van de ogen die zo raar zijn geworden.

Just my $ 0.02, ik heb geen ervaring met het maken van zulke foto's.
Hoe bedoel je eng? Ik vind de ogen zelf zo mooi, en tja, dat het buiten de serie valt qua kleuren had ik ook al door. Is zeker iets waar ik een volgende keer meer aan wil werken. Wat die wijde pupillen betreft, ik heb ergens anders weer het commentaar gekregen dat je de pupillen niet te klein wilt hebben.

Donkere achtergrond is zeker een idee. Had ik deze keer niet de mogelijkheden toe, kleine studio, alleen witte muren als achtergrond :)

Ik heb er ook niet veel ervaring mee, dit was letterlijk de eerste keer in een foto studio. Dus als het commentaar wat ik kan gebruiken om een volgende keer betere foto's te maken stel ik op prijs :)
funk-e schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

Probeer ook wat meer aandacht te besteden aan het visagie-gedeelte. Vooral met blonde/bleke modellen.
Visagie is een goeie. Ik ken alleen zo weinig mensen die iets met visagie doen. Dit heeft ze zelf gedaan, en zij doet het zelf niet echt vaak. Vandaar dus dit resultaat.

Hmm, binnenkort eens een visagiste bellen. Die wist ook nog wel wat modellen en studio's te regelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Wolfensteijn schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:48:
Donkere achtergrond is zeker een idee. Had ik deze keer niet de mogelijkheden toe, kleine studio, alleen witte muren als achtergrond :)
Als je flitsers hebt kan een witte muur zwart op de foto :) (t.o.v. een goed belicht onderwerp).
Ik vind 4 en 5 te high-key, dwz: er is geen contrast tussen de muur en het model.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:26

samo

yo/wassup

Ze heeft erg mooie ogen en je hebt daar goed de focus op weten te leggen. Dat waardeer ik erg aan deze foto's. De bewerking doet het wel voor mij, ze springt er vaak tussen uit. Niet helemaal altijd helemaal perfect, maar erg cool!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Foto 1: Had misschien wat mooier geweest bij een hoger standpunt
Foto 2: leuke pose, de stoel doet het ook goed als decor
Foto 3: Vind ik van te dichtbij genomen groothoek doet het over het algemeen minder goed voor portretten/close ups
foto 4: Minder groot hoek als de vorige en meteel al beter ;) Voor de rest mooi blik in d'r ogen
Foto 5: Leuke compositie, kijkrichting is goed
Foto 6: Bij een groter brandpunt afstand/hogere cam positie had ik hem mooier gevonden maar een erg leuke/mooie foto
Foto 7: Gewoon mooi, een puntje wat je nog zou kunnen veranderen in photoshop is dat het licht komt van boven maar de muur lijkt anders belicht te zijn. HEt zou leuk zijn als het op de muur ook lijkt alsof het licht van boven komt
Foto 8: Toppertje, goed standpunt, goede dof, best belichte foto uit je serie vind ik

Over het algemeen vind ik de high key belichtingen niet zo mooi gedaan (maar das ook een kwestie van smaak) wat ik erg jammer vind is dat er zo weinig detail in de (te) lichte delen zit.

Het zijn leuke foto's en het model doet het trouwens ook goed op de foto. Gewoon meer shoot met haar doen, dan weet ik zeker dat er uit eindelijk nog veel mooiere foto's uit komen :)

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
qadn schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:50:
[...]

Als je flitsers hebt kan een witte muur zwart op de foto :) (t.o.v. een goed belicht onderwerp).
Ik vind 4 en 5 te high-key, dwz: er is geen contrast tussen de muur en het model.
De studio waar ik zat was eigenlijk te klein voor de studio flitsers die er stonden. Niet hoog genoeg, en ook niet genoeg diepte. Hoewel daar nog wat mee te schuiven was geweest...

En wat dat high key betreft, heeft deels met smaak te maken (ik vind het wel mooi zo), en wat ik aan high key foto's heb gezien hadden ook zulk weinig contrast tussen model en de achtergrond. Maar het is zeker iets om een volgende keer meer naar te kijken :)
samo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:28:
Ze heeft erg mooie ogen en je hebt daar goed de focus op weten te leggen. Dat waardeer ik erg aan deze foto's. De bewerking doet het wel voor mij, ze springt er vaak tussen uit. Niet helemaal altijd helemaal perfect, maar erg cool!
Perfectie is een streven, gelukkig. Er is altijd ruimte voor verbetering, een volgende keer zal ik veel meer gaan letten op houding en uitdrukking. En hopelijk daardoor foto's te maken die nog meer spreken.
ozkilator schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:11:
Foto 1: Had misschien wat mooier geweest bij een hoger standpunt
Foto 2: leuke pose, de stoel doet het ook goed als decor
Foto 3: Vind ik van te dichtbij genomen groothoek doet het over het algemeen minder goed voor portretten/close ups
foto 4: Minder groot hoek als de vorige en meteel al beter ;) Voor de rest mooi blik in d'r ogen
Foto 5: Leuke compositie, kijkrichting is goed
Foto 6: Bij een groter brandpunt afstand/hogere cam positie had ik hem mooier gevonden maar een erg leuke/mooie foto
Foto 7: Gewoon mooi, een puntje wat je nog zou kunnen veranderen in photoshop is dat het licht komt van boven maar de muur lijkt anders belicht te zijn. HEt zou leuk zijn als het op de muur ook lijkt alsof het licht van boven komt
Foto 8: Toppertje, goed standpunt, goede dof, best belichte foto uit je serie vind ik

Over het algemeen vind ik de high key belichtingen niet zo mooi gedaan (maar das ook een kwestie van smaak) wat ik erg jammer vind is dat er zo weinig detail in de (te) lichte delen zit.

Het zijn leuke foto's en het model doet het trouwens ook goed op de foto. Gewoon meer shoot met haar doen, dan weet ik zeker dat er uit eindelijk nog veel mooiere foto's uit komen :)
Foto 8 heb ik iets meer dan een stop nog lopen pushen. Dus die was niet meteen zo goed belicht ;)

Wat dat groothoek betreft, heb je gelijk in. Ik heb foto 3 er wel tussen gelaten, omdat ik het effect wel mooi vond, breekt wat met de rest van de foto's. Zowiezo is dit nog allemaal spelen voor mij. Uitzoeken wat wel en wat niet werkt. En hopelijk een volgende keer die ervaring kunnen gebruiken om betere foto's te maken.

Allemaal bedankt voor het commentaar tot nu toe. Geen idee of ik nog een keer met deze meid de studio in ga, maar ik ga zeker proberen meer model shoots te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 is ook iets te helder.. verder goede achtergrond

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Zeker nog ruimte voor verbetering, maar ik vind de foto's niet slecht :)

De uitdrukking van Renée is op alle foto's een beetje het zelfde, dat maakt de serie voor mij wat saai. Je hebt wel gevarieerd in standpund / pose, maar doordat haar uitdrukking niet veel verandert lijkt het meer van het zelfde.

High-key foto's zijn erg gaaf, maar ik vind deze niet echt geslaagd :P Ze zitten mijns inziens te veel tussen een normale foto en een high-key foto in. Dus of wat meer contrast, of nog lichter maken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Die uitdrukkingen is inderdaad iets waar ik als fotograaf meer aandacht aan zou moeten besteden. Ligt voor een deel uiteraard ook aan de onervarenheid van het model :)

Wat lichter maken betreft, net even Lightroom ingedoken en als snel experiment dit er van gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/temp/PICT2918.jpg

Beter/slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Ik vind het zelf nog steeds te vaag. Het is misschien een kwestie van smaak, maar ik vind dat er bij een high-key foto ook delen moeten zijn die er echt volle bak uitspringen. Nu is dat al wel zo met haar ogen, maar toch lijkt het nu alsof er over de hele foto een waas zit. Uit ervaring weet ik wel dat het bijzonder moeilijk is om dat te bereiken hoor, dus ik zal zeker niet zeggen dat ik het beter kan :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat er aan die 'highkey' foto's mooi moet zijn :? Ik vind het niet meer dan (veel te) overbelichte foto's.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je mooie schaduw lijnen langs de randen hebt lopen kan het heel erg mooi uitpakken. Zoals Zoeff al zei lijkt het net alsof er een layer overheen ligt die wit is en dan een lage opacity heeft, een witte waas dus. Ik vind de eerste versie dus ook mooier.
Pagina: 1