Toon posts:

[Wireless repeater] Geen ip via accespoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een linksys wireless router (WRT54G) en drie accespoints (WAP54G).

Het probleem in het pand hier is dat het signaal slecht is.

Ik heb nu de wireless router ingesteld en de 3 accespoints hiermee ingesteld in repeater mode.

Wireless internet werkt via de router en 2 accespoints, 1 accespoint valt buiten het bereik.

Ik heb dit accespoint nu het signaal latem versterken van een ander accespoint, d.m.v. dit mac adres instellen in het acespoint maar ik krijg nu geen ip toegewezen als ik met een laptop verbinding wil maken.

Het is toch ook gewoon mogelijk om het signaal van een accespoint te versterken met een ander accespoint?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

yep, zou mogelijk moeten zijn.

Maar wat voor een kast van een huis heb jij dan?
Mijn WAP54G'tjes geven me aan het eind van de straat nog perfect internet.

Misschien is het een idee dat je je spullen wat anders opstelt.

[ Voor 46% gewijzigd door Romke op 15-10-2007 13:13 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Een andere opsteling is niet mogelijk.

Wat doe ik verkeerd:

heb een accespoint dat het signaal versterkt en deze functioneerd als ik er draadloos op inlog met mijn laptop.

Nu heb ik een andere accespoint ingesteld als repeater met het mac adres van het accespoint dat wel functioneerd. Ik krijg verbinding met het accespoint maar geen ip-adres.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ja, je TS is duidelijk maar vertel eens wat meer over je opstelling?

Dus over de fysieke plaatsing van de apparaten...
Want met een gewoon AP'tje moet je namelijk 1 huis prima kunnen bedienen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn eigenlijk 5 woonhuizen waar appartementen in gemaakt zijn, dus vandaar verschillende accespoints.

Tevens hangen er hier allemaal signalen in de lucht die erop storen.

Normaal zou inderdaad 1 accespoint voldoende zijn maar dat is hier helaas niet het geval.

• lier
  • Laatst online: 20:07

lier

MikroTik nerd

Is het eventueel mogelijk om de AP's bedraad van je verbinding te voorzien ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bekabeling is helaas geen optie, anders had ik daar meteen voor gekozen.
Dat werkt altijd...
Pagina: 1