Toon posts:

Playstation 3 i.c.m. PSP Ervaringen Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 1.269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik weet niet of er een topic hierover loopt, zo nee dan lijkt me dit een leuke topic om te starten.
(Als je over een PSP begint in PS3 Ervaringen moet je bij de PSP Ervaringen topic zijn en viceversa)

Dus een combinatie van beide lijkt me wel leuk, om hier informatie over te verzamelen in 1 gebundelde topic.

(Mod's mogen dit sluiten als ik iets onzinnigs start, excuses vooraf)

Ik wil dus weten wie er ervaringen heeft met de PSP i.c.m. de PS3 RemotePlay etc.

Ik heb er nog geen, maar ga mijn PSP binnenkort in de VS halen en dan kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb in OPM gelezen dat iemand Lair heeft kunnen spelen met zijn PSP. Op zich wel interessant, maar omdat de L2 en R2 knoppen ontbreken op de PSP was het spelen niet erg succesvol!

Maar goed mensen, post maar raak en we zien wel hoever we komen.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf al gebruikt en het werkt op zich goed als je Ad-hoc verbindt, je kan filmpjes en plaatjes prima bekijken (perfecte kwaliteit van de filmpjes trouwens), ook muziek is te streamen. Je kan ook gebruik maken van de internetbrowser van de PS3 (krachtiger dan die van de PSP) en Folding@Home heeft ook een speciale PSP client.

Ik ben van plan om binnenkort het verbinden over internet even te testen, wat mogelijk is met de nieuwere PSP firmware versies. Dan zul je wel wat kwaliteit/snelheid moeten inboeten maar het is wel leuk om je PS3 op afstand te kunnen benaderen.

Ook het aankomende PlayTV zal via de PSP te bedienen zijn en je kan opgenomen TV streamen of converten naar de PSP, ik hoop alleen wel dat PlayTV ook in Nederland mogelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat houdt Ad-Hoc nou precies in? (noobie hiero)
Dus als ik het goed begrijp kan je dan je 1080p HD trailertjes etc prima streamen naar je PSP?

Het PS3 op afstand benaderen lijkt me zo een geweldige feauture, dat is ook de grootste reden waarom ik nu ook weer een PSP aanschaf! Is het dan niet zo dat als ik een Amerikaanse PSP koop deze niet werkt met een Europese PS3? Of moet dat geen probleem zijn?

Ik heb via via gehoord dat PlayTV waarschijnlijk via KPN gaat lopen, als het eenmaal gerealiseerd wordt.

Ik werk zelf voor KPN, maar hier zijn er nog geen verhalen te horen over PlayTV. Dus ik wacht nog rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:01:
Wat houdt Ad-Hoc nou precies in? (noobie hiero)
Dus als ik het goed begrijp kan je dan je 1080p HD trailertjes etc prima streamen naar je PSP?

Het PS3 op afstand benaderen lijkt me zo een geweldige feauture, dat is ook de grootste reden waarom ik nu ook weer een PSP aanschaf! Is het dan niet zo dat als ik een Amerikaanse PSP koop deze niet werkt met een Europese PS3? Of moet dat geen probleem zijn?

Ik heb via via gehoord dat PlayTV waarschijnlijk via KPN gaat lopen, als het eenmaal gerealiseerd wordt.

Ik werk zelf voor KPN, maar hier zijn er nog geen verhalen te horen over PlayTV. Dus ik wacht nog rustig af.
Ad-hoc is direct één-op-één, dus zonder tussenkomst van een wireless router oid. En ja dat gaat prima, de PS3 zet het beeld uiteraard eerst om naar 480x272 (beeldformaat van de PSP) voordat het verzonden wordt.

Over US vs EU durf ik niets met zekerheid te zeggen, behalve dat ik weet dat de PS3 regiovrij is afgezien van de blu-ray drive en dan ook alleen bij films.

En hou ons op de hoogte van die PlayTV plannen als je kan, daar ben ik erg benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal goed komen hoor :) Ik wacht ook volop PlayTV af! Al hoop ik wel dat de DVB-T veel vloeiender loopt dan Digitenne van KPN, zodat er niks stoort als je in een drukke wijk woont. Bij mij wil het weleens voorkomen dat als er brommers voorbij rijden dat het beeld een beetje stoort!

Maar dat zal softwarematig ook gauw verbeterd worden denk ik.

Dus als ik het goed begrijp kan ik 1 op 1 (Ad-Hoc) met de PSP verbinden met de PS3... is dat zonder tussenkomst van een netwerkkabel dan? Dat de WiFi van de PSP (Als er een Wifi op zit) draadloos verbinding maakt met de WiFi van de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:18:
Zal goed komen hoor :) Ik wacht ook volop PlayTV af! Al hoop ik wel dat de DVB-T veel vloeiender loopt dan Digitenne van KPN, zodat er niks stoort als je in een drukke wijk woont. Bij mij wil het weleens voorkomen dat als er brommers voorbij rijden dat het beeld een beetje stoort!

Maar dat zal softwarematig ook gauw verbeterd worden denk ik.

Dus als ik het goed begrijp kan ik 1 op 1 (Ad-Hoc) met de PSP verbinden met de PS3... is dat zonder tussenkomst van een netwerkkabel dan? Dat de WiFi van de PSP (Als er een Wifi op zit) draadloos verbinding maakt met de WiFi van de PS3?
Correct, PSP heeft WiFi. Je moet eerst de PSP registreren op de PS3 via een USB kabel, dan worden er netwerkadressen ed uitgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok top!

Nu moet ik alleen nog achterhalen of een US PSP samenwerkt met een EUR PS3 en dan gaat het goed komen!

Ik vraag me af waar de rest van de PS3 en PSP menigte blijft met hun ervaringen... :)

Maar dan gelijk nog een vraagje;

Stel ik heb m'n PSP geregistreerd op m'n PS3... zou ik dan vanuit bv Amerika mn PS3 kunnen accessen als m'n PS3 op standby staat in NL? En wat zou ik precies kunnen doen zo op afstand... surfen? Muziek/Video laten streamen?

Veel vragen die ik hier stel zou ik best kunnen googlen. Maar ik kan behalve tweakers geen andere externe sites opzoeken op werk :(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:54:
Stel ik heb m'n PSP geregistreerd op m'n PS3... zou ik dan vanuit bv Amerika mn PS3 kunnen accessen als m'n PS3 op standby staat in NL? En wat zou ik precies kunnen doen zo op afstand... surfen? Muziek/Video laten streamen?
Als je eenmaal via internet de PS3 kan benaderen maakt het natuurlijk niet uit hoe ver je zit. Je zit wel met de snelheid van je verbinding, vooral je upload is een beperkende factor. Op het moment moet je je PS3 in de Remote Play mode zetten om hem via de PSP te benaderen, maar er zit een update aan te komen waarmee je je PS3 ook op afstand aan en uit kan zetten. Ik heb zo snel even geen bron, maar ik weet zeker dat het komt.
Ik vraag me af waar de rest van de PS3 en PSP menigte blijft met hun ervaringen... :)
Gewoon flink blijven posten en dan valt het vanzelf op. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:54:
Ok top!

Nu moet ik alleen nog achterhalen of een US PSP samenwerkt met een EUR PS3 en dan gaat het goed komen!
Ik heb een US PSP en een EU PS3 en dat werkt prima samen. Ik gebruik het verder niet dus mijn ervaringen moet ik je schuldig blijven. Het het ooit 1x geprobeerd en dat ging prima.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ja US PSP en EU PS3 werkt gewoon perfect :)

De mogelijkheden met PS3/PSP compatibility zijn enorm. En er zijn nog steeds veel geruchten over nieuwe functionaliteit wat ze gaan toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan Gran Turismo 5 spelen op je PS3 en dat op je PSP de achteruitkijk spiegel te zien is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja :)

Dat had ik ook gehoord! Dat lijkt me wel echt stoer!
Ik vraag me af of zoiets ook zou kunnen met MGS4.

Dat je dan die radar op je PSP ziet ofzo, terwijl je loopt te gamen. Zo heb je die radar niet op je scherm maar wel op het PSP schermpje. Dan lijkt het me vet als ze dan zo een standaardje ervoor maken anders moet je tijdens het gamen telkens naast je of op je schoot kijken ahaha :)

Maar de PSP als controller gebruiken voor je PS3 lijkt me wel nice.
Jammer dat er (nog) geen rumble functie zit ingebouwd in de PSP, alhoewel ik nog wel een beetje twijfels heb of dat een succes gaat worden in de toekomst. (Schijnt dat Sony dat wil doen, had ik ergens gelezen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Gisteren de PS3 gekocht en oa de Remote Play getest met mn PSP. Dat is een prima functionaliteit zeg!!!!

Maar wat nog niet gelukt is, is om games te streamen. Het werkte in ieder geval niet bij Resistance, Ninja Gaiden demo en Dirt demo.
Is het iemand toevallig al wel gelukt? Welke games?

Iemand gelukt omn op de PS3 linuw te draaien om DivX te kunnen kijken en dat dan streamen naar je PSP?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaPi36 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:39:
Maar wat nog niet gelukt is, is om games te streamen. Het werkte in ieder geval niet bij Resistance, Ninja Gaiden demo en Dirt demo.
Is het iemand toevallig al wel gelukt? Welke games?
Lair en één of andere vage Japanse game, that's all for now.
Iemand gelukt omn op de PS3 linuw te draaien om DivX te kunnen kijken en dat dan streamen naar je PSP?????
Dat zal wel niet zo eenvoudig gaan, in elk geval niet met de ingebouwde Remote Play software van de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Congrats met je nieuwe aanwinst!

Games van de PS3 kunnen niet gestreamd worden naar je PSP, voor zover ik heb gelezen. Het is echter wel iemand gelukt om Lair op de PSP speelbaar te krijgen, maar niet met volledige functionaliteit!

Wat betreft je linux vraag, kan ik zelf geen antwoord op geven ahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Hmmm best apart dat je via remote play op de PSP de gamefunctie op de PS3 kan aankiezen met de demo's etc duidelijk aankiesbaar maar dat het dan niet werkt. Lijkt me dat die functie in de nabije toekomst toch beschikbaar gemaakt gaat worden. Ben benieuwd wanneer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dubbelpost in een oud topic, doe maar niet.

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 27-04-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 07:47
Ik lees verschillende berichten over de PSP als extra controller te gebruiken met de PS3. Op beide staan de laatste firmwares. Iemand die daar iets over kan vertellen, is het nu wel of niet mogelijk en hoe moet het dan. Ik heb beide geregistreerd, maar kom niet veel verder. Ik heb de PS3 met kabel aan mijn modem hangen, gebruik de wifi dus niet.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om muziek te streamen op je PSP vanaf een externe HD die via usb aangesloten is op de PS3?
Pagina: 1