Boot disk failure, Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 14:21
Beste mensen,
Na Zaterdag helemaal blij mijn nieuwe geassembleerde pc opgehaald te hebben bleek er toch iets niet helemaal in orde Ik zet m dus aan maar krijg de melding "Boot disk failure, insert system disk and press enter" Naja lijkt me nogal logisch aangezien ik er dus nog een OS op moet zetten. Hup naar de bios en boot sequence aanpassen zodat HDD uitgeschakeld is en hij bij de DVD-rom begint.
Toen kreeg ik alsnog de zelfde melding. Heb de kast opengehaald en alle kabels nagelopen, zaten vast. Daarna ook nog ff de Sata kabels gecheckt en ook verwisseld van sata poort maar niets hielp. Oude HDD er in gehangen om te kijken of die het deed maar bij die kreeg ik t scherm of ik windows in veilige modus of gewone modus wil opstarten, wilde hij allebei ook niet doen
Het ligt dus of aan mijn bios versie die ik moet updaten of aan mn HDD die vernageld is...of toch iets wat ik verkeerd doe? O-)
Iemand een idee?

Specs:
Thermaltake Blue Orb II (Socket 775/754/939)
DVD±RW LG GSA-H62N SATA
PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - Kingston HyperX SLI CL5
Maxtor 320 GB STM3320620AS (SATA300 - 16 MB)
ASUS P5N32-E SLI + (nVidia Dual X16 SLI - S775)
INTEL Core2Duo E6750 (S775 - 1333MHz - 2x2 MB)2,66
500 Watt PSU - Antec Basiq Power
Asus EN8800 GTS/HTDP - 320 MB - PCIe - TV+2xDVI

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:50
Dat je oude HDD een melding geeft over veilige modus lijkt me aardig correct.
Het OS wat daarop staat is van je oude systeem, dus dat gaat idd niet werken.

Heb je niet de keuze tijdens het booten middels een bootmenutje ? Meestal is dat een Functie toets die je dan ff moet indrukken.. Dan kun je daar handmatig een keuze maken voor het booten vanaf je OS CD/DVD.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 15-10-2007 12:18 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat hij windows van de oude schijf niet op wil starten kan heel goed kloppen omdat er waarschijnlijk compleet andere hardware in zit. Voor de rest is me niet helemaal duidelijk of het daadwerkelijke installeren gestart kon worden. Als ik nu naar je probleem kijk dan lijkt het mij enkel een probleem om te booten van CD.

Weet je zeker dat je de juiste CD-rom gebruikt (in het geval van een losse brander) en weet je ook zeker dat de CD bootable is?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Wordt de DVD speler herkend in de bios ?
Weet je zeker dat de DVD opspint (brandt het lampje) en dat de cd/dvd in deze DVD rom bootable is ?
BIOS al gereset ?

Contact gehad met de shop ?

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 15-10-2007 12:23 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SharpEdgeOne
Ten eerste bedankt voor de snelle reacties! :)
Ik heb ook geprobeert te booten door niet op Del te duwen zodat je naar de bios gaat maar op Tab zodat je verder ging en dan F8 geduwd zodat je kon selecteren vanaf welk station je wilde booten. Dat werkte ook niet als ik dat deed, zelfde melding...

DVD-rom doet het wel, lampje aan en als ik de dvd er in doe hoor je ook dat het wordt aangeslingerd.
Wordt ook herkend in de bios evenals de HDD

Ik heb een vista upgrade dvd, zon editie voor op scholen (orgineel) en ik heb ook een gebrande XP cd geprobeerd. Allebei doen ze het niet. Zou het dan toch aan die Vista Dvd liggen dat die niet bootable is?

De vriendin van mn broer heeft bij de shop gewerkt waar ik de pc gekocht heb dus die neemt de pc vandaag mee daar naar toe. Ik heb de pc daar ook laten assembleren voor 30€ en daar zit een jaar garantie bij dus dat komt denk ik wel goed. Ben toch wel benieuwd wat er aan de hand is :/

[ Voor 21% gewijzigd door SharpEdgeOne op 15-10-2007 12:57 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hup naar de bios en boot sequence aanpassen zodat HDD uitgeschakeld is en hij bij de DVD-rom begint.
Hoe bedoel je dat precies ? Je hebt toch niet daadwerkelijk de HDD uitgeschakelt? Want dan gaat het inderdaad niet werken. De bootvolgorde veranderen is trouwens meer dan genoeg, uitschakelen is overbodig en mijn inziens ongewenst.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• SharpEdgeOne
Ik heb beide geprobeerd. Alleen de boot sequence verandert zodat DVD-rom voor de HDD komt en ook een keer de HDD disabled gezet in de boot sequence zodat alleen de DVD-rom in de boot sequence stond.

[ Voor 6% gewijzigd door SharpEdgeOne op 15-10-2007 14:46 ]

• SharpEdgeOne
Heb gister bericht gekregen van de pc-shop...ze konden niets vinden en daar deed de pc het ook gewoon, ligt dus waars aan mijn windows vista dvd?

Edit: Ik kwam net op een topic tegen dat een upgrade geen "Clean install" kan uitvoeren? Was best een oud topic dus weet niet of dit nog klopt?

[ Voor 35% gewijzigd door SharpEdgeOne op 17-10-2007 10:56 ]

• SharpEdgeOne
Hier kan een slotje op, opgelost door een andere dvd te gebruiken.
Ding gaat nu als een tiet! De dvd die ik had bleek inderdaad heel vaag een upgrade te zijn die niet bootable was. Komt denk ik doordat het zon onderwijs dvd was, voor scholen enzo.
Iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1