Beste forum leden,
Helaas is het me na diverse pogingen nog niet gelukt een fatsoenlijke data DVD te branden in Vista.
Het gaat om de Vista Business UK versie, met alle upgrades geinstalleerd. Het is een Lite-On DVD + 16x brander, zonder noemenswaardige opties.
Systeem:
Asus A8N Premium met 2 GB dual channel, AMD athlon 64 3500+,
Het volgende heb ik geprobeerd:
- alle ugrades windows;
- drivers brander geupdate;
- verschillende soorten DVD's en Cd's;
- zowel nero 6 serie als 7 serie met upgrades;
- Ashampoo laatste versie met upgrades;
- Brandsnelheden 4, 8, 12 en 16x geprobeerd;
- wel of geen multisessie
Bij alle bovenstaande configuraties wordt er gebufferd, en wordt het brandproces gestart, maar blijft het programma ergens in het brandproces hangen. Dan komt er een write error (ashampoo geeft medium error aan). Nero geeft alleen 'write error' aan.
Ik kan geen andere opties meer bedenken behalve een andere brander kopen.. heeft iemand nog andere suggesties??
NB.: Onder Window XP werkte de brander trouwens prima, onder Vista nooit gewerkt.
Helaas is het me na diverse pogingen nog niet gelukt een fatsoenlijke data DVD te branden in Vista.
Het gaat om de Vista Business UK versie, met alle upgrades geinstalleerd. Het is een Lite-On DVD + 16x brander, zonder noemenswaardige opties.
Systeem:
Asus A8N Premium met 2 GB dual channel, AMD athlon 64 3500+,
Het volgende heb ik geprobeerd:
- alle ugrades windows;
- drivers brander geupdate;
- verschillende soorten DVD's en Cd's;
- zowel nero 6 serie als 7 serie met upgrades;
- Ashampoo laatste versie met upgrades;
- Brandsnelheden 4, 8, 12 en 16x geprobeerd;
- wel of geen multisessie
Bij alle bovenstaande configuraties wordt er gebufferd, en wordt het brandproces gestart, maar blijft het programma ergens in het brandproces hangen. Dan komt er een write error (ashampoo geeft medium error aan). Nero geeft alleen 'write error' aan.
Ik kan geen andere opties meer bedenken behalve een andere brander kopen.. heeft iemand nog andere suggesties??
NB.: Onder Window XP werkte de brander trouwens prima, onder Vista nooit gewerkt.
[ Voor 3% gewijzigd door VistaProof op 15-10-2007 12:35 ]