Hoi all,
Door een accidentje is de laptop van een vriend van mij ten val gekomen
terwijl de adapter nog aangesloten was. Door het ongelukkige toeval heeft
de aansluiting van de adapter een slag gekregen en zodoende krijgt de laptop
nu geen stroom meer en laadt hij dus ook niet meer op.
Ik heb de laptop even open gehaald en zoals verwacht is het aansluitstukje met de adapter
los gekomen van het moederbord.
Mijn vraag: kan er iemand hier dat er terug op solderen?
Ik kan het moederbord los leveren, maar aan het solderen zelf begin ik niet aan. Mijn soldeertechnieken zijn daarvoor niet precies genoeg en ik heb ook het nodige materiaal niet beschikbaar. Ik weet niet in hoeverre het huidige aansluitstuk nog bruikbaar is dus misschien moeten we ook zoeken naar een 'nieuw' aansluitstukje. Vermits het een recente Dell laptop is zal dat niet zo moeilijk te vinden zijn. Uiteraard wordt je voor je diensten vergoed.
Ik weet anders niet goed wat ik hiermee nog kan doen. Een mobo voor die laptop bestellen is al niet evident, laat staan de prijs. Of hebben jullie hier andere ervaringen mee?
Alvast bedankt!
Greetz
Xowen
Door een accidentje is de laptop van een vriend van mij ten val gekomen
terwijl de adapter nog aangesloten was. Door het ongelukkige toeval heeft
de aansluiting van de adapter een slag gekregen en zodoende krijgt de laptop
nu geen stroom meer en laadt hij dus ook niet meer op.
Ik heb de laptop even open gehaald en zoals verwacht is het aansluitstukje met de adapter
los gekomen van het moederbord.
Mijn vraag: kan er iemand hier dat er terug op solderen?
Ik kan het moederbord los leveren, maar aan het solderen zelf begin ik niet aan. Mijn soldeertechnieken zijn daarvoor niet precies genoeg en ik heb ook het nodige materiaal niet beschikbaar. Ik weet niet in hoeverre het huidige aansluitstuk nog bruikbaar is dus misschien moeten we ook zoeken naar een 'nieuw' aansluitstukje. Vermits het een recente Dell laptop is zal dat niet zo moeilijk te vinden zijn. Uiteraard wordt je voor je diensten vergoed.
Ik weet anders niet goed wat ik hiermee nog kan doen. Een mobo voor die laptop bestellen is al niet evident, laat staan de prijs. Of hebben jullie hier andere ervaringen mee?
Alvast bedankt!
Greetz
Xowen