[Tele2 Be. modem beveiligen] speedtouch706 admin Wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 2.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 16:09
Geachte heren / mevrouwen,

Mijn vriendin wondende in België heeft eindelijk internet, en dan wel de Tele2 adsl met het Speedtouch706g modem. Gisteren heeft ze deze zelf geinstalleerd, en ze heeft internet.

De installatie was erg simel, maar heeft één groot nadeel. Na het plaatsen van de modem was het draadloze netwerk van de modem direct in de lucht, en kon ze met haar wireless verbinding inloggen.

Heel leuk en aardig allemaal, maar de hele buurt kan nu dus doodleuk mee internetten. En aangezien je in België nog steeds van die belachelijke datalimieten hebt, zou dat aardig in de kosten kunnen lopen, en dat los van haar privacy. Verder staat het modem nu dus wagenweid open voor elke grapjas om daar veranderingen in aan te brengen.

Ik heb dus geprobeerd samen met haar de modem te beveiligen, maar tele 2 heeft dus doodleuk alle belangrijke admin instellingen geblokkeerd. Het enige account die ze heeft in haar modem is een client waarin ze hooguit de firewall aan en uit kan zetten. Maar geen user control. De client login is pass tele2, en idem de username.

Mijn vraag is of iemand de Admin username en passwoord weet van dit Tele2.be speedtouch modem? Ik vind het ronduit belachelijk dat je niet de beveiliging van je eigen internet kunt instellen. Ik wil er minstens een wep sleutel of mac beveiliging op kunnen zetten. De modem flashen met een nieuwe firmware durf ik eigenlijk niet.

Andromeda is near

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Probeer eens naam "user" en wachtwoord "user".
Of anders 2 x admin, of admin en user, of user en admin.

En van deze combinaties moet werken volgens mij, als de router standaard staat ingesteld.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09
Een belletje naar de servicedesk van Tele2 BE? Als je uitlegt dat je vanwege privacy geen openstaand netwerk wil hebben dan zullen ze vast wel helpen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kan me niet voorstellen dat je niet de Wifi security instellingen van dat modem kan doen.

Wat heeft Tele2.be er nu baat bij dat hun klanten dat niet in kunnen stellen? :?

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 15-10-2007 15:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MAD_Sofia
Ik heb 'r al alle mogelijke combi's laten proberen qua standaard wachtwoorden die misschien zouden kunnen weiden aan de fabriekinstellingen. zoals administrator, admin, etc.. User en User is nog een optie.

Morgen zal ik anders eens bellen met de helpdesk van tele2 zodra ik tijd heb.

Het is toch zo vreemd hoe enorm het niveau verschil met Nederland is qua dit soort dingen. Op de pagina tele2.nl Staat het voor het Nederlandse modem haarfijn uitgelegd http://212.72.56.80/tele2...sp?action=show&obj_id=547 . Maarnee.. in België doen ze moeilijk, of denken ze er niet aan.

Op internet heb ik overigens inmiddels wel sporen gevonden van mensen die het ooit gelukt zijn in het modem te komen in vergelijkbare situaties, maar die wachtwoorden zijn inmiddels gedateerd en werken niet meer.

Andromeda is near

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Uhm, misschien een stomme opmerking, maar hier staat er een stickertje achterop de router met inlog gegevens en in het boekje?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Tele2 NL modem heeft als gebruikersnaam en ww voor de usermode: user

De rest van de inloggegevens (admin & überadmin) zijn alleen bekend bij Tele2 (helaas)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• MAD_Sofia
Joopieboy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:47:
Uhm, misschien een stomme opmerking, maar hier staat er een stickertje achterop de router met inlog gegevens en in het boekje?
En je woont in België? Zoja, kom je dan echt bij de instellingen voor je Wep keys security e.d?

Andromeda is near

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik woon zelf in limburg maar een kennis van mij woont er, en die komt wel overal erbij en kan van alles in stellen.
Ok hij heeft een wat oudere router (3 jaar inmiddels dacht ik) mja, dan moet jij het ook wel kunnen.

Anders probeer je morgen eens te bellen en vragen of je het wachtwoord vind?

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 15-10-2007 19:29 ]

Pagina: 1