AKG Hearo 787: iemand ervaring hiermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:46

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zie http://www.akg.com/person...deid,11,_language,EN.html

Dit lijkt me wel een interessante koptelefoon, alleen vind ik met Google alleen maar shopping sites en prijsvergelijk sites, maar geen reviews.

Is er een GoT'er die ervaring heeft met AKG's Hearo 787? Ik ben dan voornamelijk benieuwd naar de geluidskwaliteit (is namelijk draadloos, dus de vraag is of dat goed genoeg is) en de surroundbeleving. Oh, en mocht je een brildrager zijn: hoe is het comfort?

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 15-10-2007 12:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Ding werkt over FM, dus ruist. Eigenlijk zijn er nog geen goede draadloze koptelefoons zover ik weet of ze werken via infrarood (was meer iets van vroeger) en zijn dus "zichtlijn" gebonden en als er iemand doorheen loopt valt je geluid weg of ze werken over FM, en ruisen dus in meer of mindere mate.

Mooi zou zijn een soort wifi oplossing ofzo, wireless usb of iets anders digitaals, waarmee je dus geen kwaliteitsverlies (kunt) hebt(ben) maar zover ik weet is dat er nog niet.

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Helaas geen reviews te vinden. Ik denk dat je ze gewoon ergens zult moeten gaan beluisteren. Ik vrees echter dat dit the worst of both worlds gaat zijn. Wireless, en ook nog eens surround -O-

Dannog, AKG lijkt het surround gebeuren beter aanpakken door niet de headphone vol te stoppen met x speakertjes, maar gewoon slimme processing te doen op het surround signaal. imho is dat toch wel een betere oplossing, en je hoeft ook niet 6 audiosignalen door de lucht te sturen ;)

De vraag is dus waar je het ding voor gaat gebruiken: hoofdzakelijk voor film, of toch meer voor muziek. In het laatste geval zou ik denk ik toch kiezen voor een gewoon exemplaar met draad.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:53:

[..]

De vraag is dus waar je het ding voor gaat gebruiken: hoofdzakelijk voor film, of toch meer voor muziek. In het laatste geval zou ik denk ik toch kiezen voor een gewoon exemplaar met draad.
Zou voornamelijk voor films/series zijn, om toch enigszins van surround te kunnen genieten. Maar aan de andere kant: ruis is bij mij niet welkom. Ik had dit wel al enigszins verwacht natuurlijk, via FM is het toch niet kraakhelder te krijgen. Waarom zouden ze dit systeem niet in een versie met draad hebben eigenlijk? In principe lijkt dit een prachtig systeem, maar als het via FM toch nog merkbaar zou ruisen dan heb ik liever een versie met draad. Heb zelf nu thuis een Sennheiser HD595, ook met draad, is toch beter. Heb nog wel 'ns een draadloze Sennheiser gehad, maar dat was geen succes.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 15-10-2007 12:34 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Phoe, dat zal dan wel even wennen als je van zo'n sennheiser naar een FM Surround koptelefoon gaat vrees ik. Ik heb hier niet te veel vertrouwen in. Anders moet je eens kijken als je eens zo'n zalman koptelefoon kunt proberen, kun je een indruk krijgen van surround koptelefoons.

Portfolio

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Gurbe de n00b schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:16:
Phoe, dat zal dan wel even wennen als je van zo'n sennheiser naar een FM Surround koptelefoon gaat vrees ik. Ik heb hier niet te veel vertrouwen in. Anders moet je eens kijken als je eens zo'n zalman koptelefoon kunt proberen, kun je een indruk krijgen van surround koptelefoons.
Ieeeeew, Zalman 5.1 surround koptelefoon. Die heb ik een blauwe maandag gehad en meteen weer weggedaan. Wat een ramp was dat ding.

Maarruh... deze AKG heeft geen extra speakertjes ofzo hoor. Surroundprocessing wordt op het signaal zelf gedaan en dan naar de koptelefoon verstuurd.

Ik ga AKG maar 's mailen denk ik, eens kijken of ze ooit zoiets als de 787 in draadversie gaan uitbrengen.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 16:31

Willem2

Ω is futile

GaMeOvEr schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:53:
Eigenlijk zijn er nog geen goede draadloze koptelefoons zover ik weet
en BT dan?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

BT is niet snel genoeg voor lossless 16 bit 44.1 Khz stereo. Daarvoor heb je minimaal 1400 kbit/sec nodig, terwijl BT slechts maximaal 721 aan kan (en dat onder optimale omstandigheden). Met BT 2.0 + EDR zou het wel kunnen, daarmee kan je max 2.1 Mbit/seconden halen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Als ik een beetje de goede merken onder de koptelefoons check (AKG, Beyerdynamic, Sennheiser, wat spul van Philips) dan zie ik daar geen enkele goede draadloze variant, dus wat mij betreft bestaan die niet. ;)

Aannames zijn fataal.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij is dit een Dolby Headphone-achtig systeem en niet zo'n achterlijk zalman/medusa-idee met meerdere drivers in een schelp.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:42:
Volgens mij is dit een Dolby Headphone-achtig systeem en niet zo'n achterlijk zalman/medusa-idee met meerdere drivers in een schelp.
Dat is het ook. Gewoon iedere oorschelp één speaker. Surroundprocessing wordt op het bronsignaal gedaan, dus dat is een goede oplossing. Alleen nou nog via een kabel dit systeem, lijkt me beter dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 15-10-2007 21:00 ]

Pagina: 1