[Gentoo] Compiz-fusion werkt niet /Gentoo wordt gek

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12
Als eerste: natuurlijk hoeft het ook niet te werken want het zit nog niet eens als unstable in Portage.

Probleem 1) Ik wilde toch eens CF proberen. Dus ik install netjes layman, voeg de xeffects overlay toe, enzovoort enzovoort. Na installatie werkt mijn CF (0.5.2, 9999 spankt me te hard nog :X) maar heb ik geen fusion-icon, en onthoud CF de settings niet die ik instel. Ook als ik de gconf backend kies ipv een flatfile, onthoud CF geen settings.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe, en of dit een bekend probleem is? Ik vond iig niks op google, in de Gentoo nieuwsbrief, of in een van de wiki's.

Probleem 2 ) Als ik met Layman de xeffects overlay binnen trek, en ik emerge -uNDa world, krijg ik een error dat bepaalde packages die nodig zijn voor Gnome 2.18.3 gemasked zijn in de profile.mask, door de Great Gnome 2.20 mask. Het gaat om een bepaalde package waarvan ik zo de naam niet weet, maar ik heb geprobeerd om deze te unmasken en dan zeurt Portage gewoon om de volgende Gnome 2.20 package die gemasked is en die hij nodig heeft. Zodra ik uit /etc/make.conf de PORTDIR_OVERLAY setting haal, werkt alles weer naar behoren :S

Gebruik ik Layman verkeerd of is dit de drawback van expirimentele software willen draaien?

There is no replacement for displacement!

• _eXistenZ_
Poke?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

1) Fusion-icon moet je unmasken met **, want die is alleen in 9999 beschikbaar (oh ja, hij heeft geen rare dependencies verder, dus vrees niet ;))
2) Toch even opzoeken welk pakketje hij over bitcht, want op m'n laptop compilde het zowaar, dan kan ik er ook even naar kijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door GX op 16-10-2007 11:51 ]

• _eXistenZ_
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
# emerge -uNDa world

These are the packages that would be merged, in order:

Calculating world dependencies /
!!! All ebuilds that could satisfy ">=x11-libs/libwnck-2.18.3" have been masked.
!!! One of the following masked packages is required to complete your request:
- x11-libs/libwnck-2.20.0 (masked by: ~x86 keyword)
/usr/portage/profiles/package.mask:
# Daniel Gryniewicz <dang@gentoo.org> (25 Sep 2007)
# The Great GNOME 2.20 mask

- x11-libs/libwnck-2.18.3 (masked by: ~x86 keyword)

For more information, see MASKED PACKAGES section in the emerge man page or 
refer to the Gentoo Handbook.
(dependency required by "gnome-base/gnome-light-2.18.3" [installed])

Dit is mijn probleem dus :P

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Hm, die is bij mij unmasked; heb ik vroeger ooit gedaan voor Beryl. Dus het kan wel kloppen.

Je kan natuurlijk gewoon

code:
1
=x11-libs/libwnck-2.18.3 ~x86

in je /etc/portage/package.keywords toevoegen en dan werkt 't wel. Volgens mij heeft het geen grote consequenties ;)

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
de xeffects-overlay bevat van een aantal pakketjes aangepaste ebuilds, onder meer om wat patches toe te voegen. libwnck is er zo een. In portage zelf is libwnck-2.18.3 stable, maar in xeffects nog niet. Je moet dus libwnck-2.18.3 unmasken.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• _eXistenZ_
Dank voor de uitleg :) Nu weet ik wat ik moet doen en hoe de overlay soms toch dingen blocked omdat ze gepatched zijn :)

Pagina: 1