[vista/xp] xp installeren op toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.583 views sinds 30-01-2008

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
hey
ik heb een toshiba a-200
met een:
T7100
2048 mb ram
160 gb sata hdd
2400HD ati radeon

probleem:
ik ben op school niet zo'n fan van vista waardoor ik er xp op wil hebben, de cd heb ik zelf al maar wanneer ik die opstart dan komt er te staan dat er geen hardeschijf in zit. Ik heb al gekeken in de bios of ik iets kan veranderen van het sata.
troyk schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:38:
Je moet in je biose SATA MODE = NATIVE op DISABLED zetten.

Zo vind hij je schijf wel.
dit kan bij mijn laptop niet, het is in iedergeval niet in de bios te vinden.

hoe kan ik zorgen dat mijn harde schijf wel gezien word door de windows xp (prof) cd?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens in de Serial ATA FAQ. Dit is een sATA driverprobleem, en is al erg vaak gevraagd de laatste tijd (search gebruikt?). Uitzoeken welke hardware er in je laptop zit, drivers downloaden, en slipstreamen in je XP CD via NLite.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Drivers zoeken, op een floppy zetten en tijdens het eerste scherm van de XP installatie op F6 drukken zodat die laten om extra drivers gaat vragen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bakkerl schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:14:
Drivers zoeken, op een floppy zetten en tijdens het eerste scherm van de XP installatie op F6 drukken zodat die laten om extra drivers gaat vragen.
Laptops met floppydrives zijn erg zeldzaam tegenwoordig ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• guAsTo
ik heb even lopen zoeken op internet maar heb niets kunnen vinden voor mijn sata schijf, ik begrijp dat ik een plugin nodig heb wat met mijn moederbord samen werkt om mijn harde schijf te kunnen vinden.

mijn laptop is een satellite a200-175

kunnen jullie me helpen?

dankje

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

guAsTo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:09:
ik heb even lopen zoeken op internet maar heb niets kunnen vinden voor mijn sata schijf, ik begrijp dat ik een plugin nodig heb wat met mijn moederbord samen werkt om mijn harde schijf te kunnen vinden.
gambieter in "\[vista/xp] xp installeren op toshiba lap...". Al geprobeerd?

• guAsTo
jah ik kan nergens zien wat voor moederbord in mijn laptop zit... kan je wel mooi zeggen dat ik uit moet zoeken welke hardware in me laptop zit maar staat nergens op :? daarom vraag ik of iemand al drivers gevonden zou hebben want ik weet niet wat voor moederbord er in mijn laptop zit.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

guAsTo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:22:
jah ik kan nergens zien wat voor moederbord in mijn laptop zit... kan je wel mooi zeggen dat ik uit moet zoeken welke hardware in me laptop zit maar staat nergens op :? daarom vraag ik of iemand al drivers gevonden zou hebben want ik weet niet wat voor moederbord er in mijn laptop zit.
Dat slaat wel ergens op, als ge een beeke had geGoogled over hoe en wat van moederborden, had ge al lang uitgekomen bij Everest of CPU-Z, daarmee kunt ge perfect u chipset identificieren, dewelke 200% een Intel is, waarna ge naar de Intel site kunt gaan, en daar de SATA driver afhalen, deze slipstreamen in u XP installatie, en dan kunt ge wel installeren.

Overigens, negen kansen van de 10 staat er gewoon een XP driver op de site van Toshiba, maar daar had ge ook nog niet gekeken zeker?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja.

We houden er wel van om hier iets meer eigen effort te zien in je topics, dus om nou na drie suggesties te blijven vragen of we je handje vast willen houden gaat toch echt iets te ver.
Lees nog even de Windows Clients - Policy door wat we hier precies verwachten van een goed topic.

Helemaal als er dezelfde dag twee identieke topics over lopen is het niet zo handig om met zo weinig info zelf een topic te starten...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.