[Outlook] 1000 e-mails versturen, met unieke bijlagen.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 13:13
Het probleem is als volgt. Ik heb een lijst met een ongeveer 1000 namen en e-mail adressen. En per record een unieke attachement.
Ik wil dus automatiseren dat ik geen 1000 e-mailtjes hoef te versturen en handmatig steeds de juiste attachement te selecteren.
Is het dus mogelijk om een mail-merge te sturen met per mailtje een ander attachement?

Zijn er mensen met ervaring met dit soort mailtjes?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04

YellowCube

Wait...what?

wat voor 'n lijst is het (excel, Acces?) en hoe ziet deze er uit?
naam, adres, attachment o.i.d.?

Wellicht dat je met een simpele macro een heel eind komt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38

lier

MikroTik nerd

Mijn ervaring is op basis van het schrijven van een klein programmaatje. Vrij eenvoudig, maar enige ervaring is wel noodzakelijk. Handig dus om te weten wat je wel en niet kan.

Volgens mij is het met mail merge vanuit één van de Office programma's niet mgoelijk om met verschillende attachements te werken, maar daarvoor heb ik al te lang niet meer met Office op die manier gewerkt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Het lijkt me dat je zoiets in Access kunt doen, attachment koppelen aan contactpersoon. Maar ik zou zeggen: óf handmatig doen, óf, als je het vaker doet, een programma hiervoor kopen of het zelf "programmeren" met Access.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
YellowCube schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:00:
wat voor 'n lijst is het (excel, Acces?) en hoe ziet deze er uit?
naam, adres, attachment o.i.d.?

Wellicht dat je met een simpele macro een heel eind komt.
De lijst is nu excel, maar dit is heel makkelijk aan te passen natuurlijk.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04

YellowCube

Wait...what?

dan zou je het via Excel en VBA kunnen doen.
"Gewoon" een macro schrijven die elk record afloopt, een mail samenstelt en deze verstuurt via Outlook

kijk hier eens voor wat code:
http://www.vba-programmer.com/

een voorbeeldje van het opstellen en versturen van een outlookmail:
http://www.vba-programmer...B/Automating_Outlook.html

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
YellowCube schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:04:
dan zou je het via Excel en VBA kunnen doen.
"Gewoon" een macro schrijven die elk record afloopt, een mail samenstelt en deze verstuurt via Outlook

kijk hier eens voor wat code:
http://www.vba-programmer.com/

een voorbeeldje van het opstellen en versturen van een outlookmail:
http://www.vba-programmer...B/Automating_Outlook.html
Dat laatste is perfect. :) Dan maar stukje developen, heeft ook zo z'n voordelen omdat we dan dynamisch de inhoud aan de persoon kunnen koppelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

De moeilijkheid zit hem vooral in de bijlage, misschien heb je (ook nog) hier iets aan:

Merging With Attachements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Het werkt inmiddels. Bedankt voor de hulp.
Zit alleen nog met dat ik 2 mogelijkheden heb met verzenden.. Een directe verzending, nadeel is dat je steeds op ja moet klikken, en 5seconden wachten. Of ze opslaan, dan komen ze in concepten te staan in outlook.
Is het mogelijk om alle conceptmails in 1 keer te versturen, zonder elk mailtje te openen en op Send te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 01:13
ThunderNet schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:46:
Is het mogelijk om alle conceptmails in 1 keer te versturen, zonder elk mailtje te openen en op Send te klikken.
Macro schrijven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Als een macro een e-mail wil versturen, krijgt de gebruiker een waarschuwing of de macro wel een email mag versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En terecht, wegens spam. Je kan www.dimastr.com/redemption kopen om het te omzeilen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
F_J_K schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:54:
En terecht, wegens spam. Je kan www.dimastr.com/redemption kopen om het te omzeilen.
Dat snap ik dat het daarom geblokkeerd wordt.
Goed, dat wordt dus handmatig op de send knop klikken. Ben allang blij dat ik geen 1000 attachements hoef op te zoeken en handmatig bij te voegen. En de namen van de ontvangers hoef te typen. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door ThunderNet op 15-10-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

ThunderNet schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:52:
Als een macro een e-mail wil versturen, krijgt de gebruiker een waarschuwing of de macro wel een email mag versturen.
Heb je mijn linkje gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
lier schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:20:
[...]

Heb je mijn linkje gelezen ?
Jawel, echter moet je dan nogsteeds 5 sec. per mailtje wachten.
Dan is hij alsnog bijna 1,5 uur bezig. En ik denk dat het sneller kan door zelf op send te klikken. Daarnaast heb ik doordat hij de mails in concepten zet, nog even een buffer en kan ik alles controleren.

Pagina: 1