AV Receivers en ethernet functionaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 20:38
Hoi,

Ik overweeg de aanschaf van een Denon AVR3808 A/V versterker. Vanwege de geluidskwaliteit, maar ook vanwege de uitgebreide ethernet functies.

Mijn setup:
- Al mijn muziek en films staan op een NAS (niet-DLNA cerfitied) op een gedeelde netwerkfolder.
- Het gaat om 22.000 losse MP3s, enige playlist-functionaliteit is dus gewenst want scrollen naar de K wordt echt te gek.
- Mijn films zijn (uiteraard) DiVXen, XViDs, maar ook HD content.

Ik zou graag mijn muziek beluisteren en films bekijken zonder eerst mijn PC aan te moeten zetten. Het zou dus fijn zijn als mijn receiver ze rechtstreeks van de netwerkfolders plukt. Nou lees ik dat daarvoor tegenwoordig verschillende oplossingen bestaan (media streamers en bridges), maar dat de kwaliteit van beeld en geluid vaak te wensen overlaat. Bovendien hoop ik dat (omdat dat ethernet en ontwikkeling binnen hifi is), receivers dit in de toekomst zelf kunnen.

Mijn vragen:
- Is deze aanname terecht of niet? Kan ik beter wachten?
- Voor welke oplossing zou ik nu moeten gaan indien ik niet wil wachten?

Alvast bedankt!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 22:37
Ikzelf denk dat deze functionaliteiten inderdaad verschuiven naar de receivers van de toekomst. Hoe lang dit echter gaat duren kan ik niet zeggen. Ikzelf heb een simpele XBOX 1 neergezet, die de muziek/films van mijn server (in jouw geval de NAS) plukt om ze vervolgens op de tv/receiver weer te geven. Dit werkt percfect. Ik weet echter niet hoe het zet met de weergave van hoge resolutie-shit enzo. Dit boeit mijzelf niets, maar ik kan me voorstellen dat mensen graag full-hd content enzo willen showen. Volgens mij heeft de Xbox hier moeite mee of kan het helemaal niet. Je zou hiervoor kunnen kijken in het grote xbox-mediacenter-topic.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
De 3808 kan zover ik weet alleen audio afspelen via ethernet, dus voor video zal je een andere oplossing moeten zoeken. De bridges zijn niet bedroevend slecht, sterker nog, de Sonos en Squeezebox worden regelmatig geprezen om de goede geluidskwaliteit. Hoe netwerk audio op die Denon klinkt weet ik nog niet.

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 08:37
Hou er wel rekening mee dat je met de 3808 verplicht wordt om WMP11 te gebruiken om muziek van een pc ernaar te streamen. Je moet blijkbaar een link maken dus de receiver en wmp11 en pas dan kan je de muziek die in zijn library staat afspelen. Ik had gehoopt dat dit niet het geval was maar ben nog niets op het net tegengekomen wat dit weerlegd. Sterker nog, het staat zelfs letterlijk zo in de manual van de 3808 (check de Denon website, je kan hem daar bekijken).

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Denon werkt met upnp, elke upnp server werkt (i.e.g. op de 4306). Wat voor NAS heb je?

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 15-10-2007 21:10 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 20:38
Thecus N5200.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=65511
Misschien wel het grootste gemis van de N5200 is het ontbreken van UPnP-functionaliteit. Gezien het doelpubliek - professionele gebruikers en het MKB - hoeft dat echter niet onoverkomelijk te zijn. Thecus zal in 2007 een aangepaste variant van de N5200 uitbrengen die wel ondersteuning biedt voor mediaservers.
http://www.twonkyforum.co...11639ad167de81adc6b01f92f
http://www.onbeat.dk/thecus/index.php/N5200_Module_List

Met de Ushare of TwonkyMedia module zou het dus moeten lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 27-10-2007 22:50 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1