oke ik heb het nu wat verder uit lopen zoeken...
als ik een tft aansluit gebeurt er precies hetzelfde met de ruis als bij de crt, dus hier kan het niet aan liggen lijkt me.
Nu denk ik toch dat je wel ergens gelijk hebt. Ik heb toenet even met verlengkabels liggen kloten en nu krijg ik geen ruis wanneer ik de monitor aansluit (via de verlengkabel) op een stopcontact op de verdieping beneden mij. Alle andere stopcontacten, inclusief die op de kamer naast mij, zorgen wel voor een ruisend geluid. Waar ik de stereo aansluit maakt geen verschil, (monitor op mijn kamer en stereo op verdieping beneden mij geeft ook ruis (dus dat van die reeksen klopt ook niet helemaal denk ik?))
ff overzichtelijk (dit gaat alleen over waar ik ze aansluit, niet waar ze zich bevinden):
monitor op kamer, stereo op kamer = ruis
monitor op kamer, stereo op andere verdieping = ruis
monitor op andere verdieping, stereo op kamer = geen ruis
monitor op andere verdieping, stereo op andere verdieping = geen ruis
het komt er dus op neer dat er alleen geen ruis ontstaat wanneer ik mijn monitor op een stopcontact aansluit op een andere verdieping. Nou heb ik eigenlijk niet veel zin om die verlengkabel van 20m altijd door mijn huis te hebbe ligge.
Iemand een idee hoe ik mijn monitor gewoon op mijn kamer kan aansluiten zonder dat er ruis ontstaat?
Of een idee over wat er nu eigenlijk mis gaat want ik vind het echt heel vreemd.
Alvast bedankt!
Edit: Als ik computerboxen aansluit op mijn laptop en dan de stroom van mijn monitor en mijn computerboxen op mijn kamer aansluit hoor ik ook geen ruis. Die ruis komt dus alleen maar op mijn stereo ofzo lijkt het wel...
@ modjes:
misschien dit topic verplaatsen naar het Audio en HiFi subforum, miss dat ze het daar weten?
[
Voor 10% gewijzigd door
CvDongen op 16-10-2007 03:08
]