Toon posts:

omzetten van mp3 naar mpeg 3

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week of 2 zijn al mijn mp3 en wma bestanden (automatisch) omgezet naar mpeg 3 bestanden.
Ook als ik nieuwe mp3 bestanden download, dan worden deze mp3 bestanden als mpeg 3 bestand opgeslagen.

Onlangs heb ik een mp3 speler ingebruikt merk Time type dpa-75 mp3/wma audio player. laden van batterij en muziekbestanden gezeit via de usb-kabel.
Wat kan de oorzaak zijn dat mp3 bestanden automatisch omgezet worden naar mpeg 3 bestanden.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen.
Gaarne een reactie.
mvrg
Hans

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:38
Is mp3 niet een afkorting van Mpeg-3

Wiki:
MPEG-1 Layer 3 is een manier om geluid te comprimeren en is dus een broncodering-techniek. De veel gebruikte afkorting is MP3

[ Voor 65% gewijzigd door Rorando op 14-10-2007 23:01 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mpeg3 is niet echt een gebruikelijk formaat voor muziek :o

Is de bestandsnaam ook daadwerkelijk veranderd (andere extensie)? Of klopt de verwijzing voor mp3-bestanden naar het programma dat de bestanden moet openen niet meer? In het laatste geval kun je ook eens proberen om Windows Media Player te starten en dan bestand -> openen te doen en een liedjes selecteren. Als dat werkt kijk dan es in de opties van Media player wbt. bestandsassociaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 14-10-2007 23:01 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik vermoed dat je recentelijk een programma hebt geïnstalleerd die dit veroorzaakt. Ik denk niet dat de bestanden daadwerkelijk worden omgezet, maar dat het slechts iets cosmetisch is.
Je geeft echter veel te weinig informatie. Waar zie je bijvoorbeeld dat de bestanden 'veranderd' zijn? Welke exacte meldingen krijg je? Wat is het gevolg van de 'verandering'. Welk besturingssysteem draai je? Kan je een screenshot plaatsen waarin je probleem duidelijk voorkomt?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
mp3 is mpeg1 Layer III, maar meestal zegt men er mpeg 3 tegen. Mede omdat mpg en mp4 ook gebruikt worden.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Inovix schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:58:
Is mp3 niet een afkorting van Mpeg-3
mpeg3 == mp3

alleen zijn probleem is volgens mij, dat alle mp3 files de mpeg3 extensie krijgen.

Kun je niet gewoon met een mass file renamer al die filetjes weer de mp3 extensie geven?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
mpeg 3 bestaat niet.
Wat in de volksmond mp3 heet , heet officieel mpeg 1 layer 3 audio

edit: Wat Inovix al zei hierboven dus

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 14-10-2007 23:02 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gaarne een reactie.
Gaarne duidelijkheid :P
MPEG v3 (HD video dus) of MPEG1, layer 3? En als MPEG1, layer 3 = MP3, wat is dan het probleem? Wat bedoel je omzetten, feitelijke conversie, rename, simpelweg de beschrijving in je verkennertool (welke, in welk OS?), of iets anders ?

edit:

Mensen, ja MPEG3 bestaat - al heeft het alpha of beta status ern is stilgelegd.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 14-10-2007 23:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1