Toon posts:

[Vista] Losse bestanden worden gedeeld!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit een soort feature is en hoe ik ze dan heb geactiveerd, maar het komt regelmatig voor dat Vista zomaar enkele losse bestanden deelt.

De icoontje/thumbnail hebben dan het klein sharing icoontje in de linker onderhoek. Ik vind het nogal irritant omdat ik sommige dingen liever niet gepubliceerd zie op het netwerk. Ik kan echter ook niet alles in een truecrypt volume gaan stoppen.

Deze avond was er zelfs een share "Users" met mijn user en Public erin... volledig geshared. Ik heb thans niets zitten aanpassen sinds enige tijd.

Weet iemand aan wat dat te wijten is? De meeste bestanden zijn overigens foto's en afbeeldingen, maar ik heb Media Sharing op "Off" staan.

Het liefst zie ik dat toch niet gebeuren en zou ik graag zelf bepalen wie tot wat toegang krijgt |:(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Was mij ook al direct opgevallen, en het gaat over het algemeen over bestanden in de Pictures folder.
Public is (zoals de naam al doet vermoeden) het equivalent van de Shared Documents onder XP.
Als je dat niet wilt, gewoon uitzetten dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dus ... Public Folder Sharing uitschakelen?

Ik vind het toch straf dat die Public folder zover vanalles op gaat halen. Wat is het nut dan om een sudo-achtig systeem in te bouwen als zoiets dom private user files gaat sharen in public folders. De logica ontglipt me even ^^'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

"Ik wil compleet beveiligd kunnen werken, maar iedereen moet wel bij mijn bestanden kunnen komen zonder dat ik daar moeite voor wil doen".

Ziedaar een spagaat :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device