Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1 led laten knipperen op muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi,

Ik wil heel graag 1 wit ledje laten knipperen op de bas.
Ik weet neit super veel van electronica (kan niet gehele schemas inelkaar solderen), doordoor wil ik het liefst een zo compleet mogenlijk setje. Ik vind het niet erg om kleine aanpassingen te doen aan een kitje.
Ik heb alleen 2 eisen , het meot neit groter zijn dan 1.5 bij 4 cm (liefst kleiner).
En het moet reageren via een microfoontje.. dus dus niet via de versterker aansluiten.. het meot zegmaar "draadloos" zijn, zoals een discolamp.
ik heb zelf al wat gezocht en vond iets wat me wel wat leek maar die site is offline namelijk het kitje van ACE-Systems.
Weet iemand nog iets war ik dit kan krijgen? of waaruit ik zoiets kan slopen..

Pim

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
microfoon - filter vool lage tonen (eventueel regebaar) - misschien een schmitt-trigger ertussen - led
zou moeten lukken denk ik

Zelf maken? Of anders zo'n discolight op een rommelmarkt zien vast te krijgen en dat ombouwen voor leds? Die zijn meestal wel te regelen kwa tonen, en er zijn er ook voor een microfoon. Waarom moet dat zo klein? Wil je het in je broekzak steken? Mag het ook 15x40x1000mm zijn?

Kijk ook anders eens op conrad of velleman voor een kit.

velleman kit:
http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=337995 (€7.5)
Misschien kan je zelfs het schema nagaan en zelf nabouwen/aanpassen

[ Voor 19% gewijzigd door kluyze op 14-10-2007 22:20 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:43:
hi,

Ik wil heel graag 1 wit ledje laten knipperen op de bas.
Ik weet neit super veel van electronica (kan niet gehele schemas inelkaar solderen), doordoor wil ik het liefst een zo compleet mogenlijk setje. Ik vind het niet erg om kleine aanpassingen te doen aan een kitje.
Ik heb alleen 2 eisen , het meot neit groter zijn dan 1.5 bij 4 cm (liefst kleiner).
En het moet reageren via een microfoontje.. dus dus niet via de versterker aansluiten.. het meot zegmaar "draadloos" zijn, zoals een discolamp.
ik heb zelf al wat gezocht en vond iets wat me wel wat leek maar die site is offline namelijk het kitje van ACE-Systems.
Weet iemand nog iets war ik dit kan krijgen? of waaruit ik zoiets kan slopen..

Pim
Zo'n ledje zit meestal achter zo'n lagetoon meter op een dfiscolamp of een vesterker.

Mischien als je kan uitleggen waarvoor je het wil gaan gebruiken kunnen we je verder helpen.

Meestal zijn die dingen geprogrameerd. je zult dus ook beetje moeten programeren of ergens een programma van het internet halen en dit op een chipje bakken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling dat het in een klein flesje malibu met de inhoud van 50ml gaat.
ik ga morgen middag even rustig jou tips nagaan.
tnx
Pim

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 19:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

kluyze schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:04:
microfoon - filter vool lage tonen (eventueel regebaar) - misschien een smithtrigger ertussen - led
zou moeten lukken denk ik

Zelf maken? Of anders zo'n discolight op een rommelmarkt zien vast te krijgen en dat ombouwen voor leds? Die zijn meestal wel te regelen kwa tonen, en er zijn er ook voor een microfoon. Waarom moet dat zo klein? Wil je het in je broekzak steken? Mag het ook 15x40x1000mm zijn?

Kijk ook anders eens op conrad of velleman voor een kit.
een correctie wat het zoeken makkelijker maakt: schmidt-trigger.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
powerflux schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:14:
[...]
een correctie wat het zoeken makkelijker maakt: schmidt-trigger.
idd het is schmitt-trigger en smith-chart :o mijn excuses.

Ik heb trouwens nog een link naar een vellemankit in mijn post geëdit.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:10:
het is de bedoeling dat het in een klein flesje malibu met de inhoud van 50ml gaat.
ik ga morgen middag even rustig jou tips nagaan.
tnx
Pim
Ik vraag me af of je in zo'n situatie nog wel voldoende geluid oppikt, als het meetpunt (de microfoon zeg maar) ook in een vrijwel afgesloten ruimte bevindt. Ik denk dat het glas en de vrijwel staande luchtkolom behoorlijk geluidsisolerend werken, om het nog niet eens over resonantie & galm te hebben.

Hier kon uw advertentie staan

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:03
als je het microfoontje tegen de dop aan monteert, zou je volgens mij minder last hebben van de lucht die anders tussen de microfoon en de fles zou zitten. ook trilt de (metalen) bovenkant van de dop volgens mij meer mee dan het glas, zodat je daar ook minder last van hoeft te hebben.
Pagina: 1