Performance bedroevend met tweede monitor (Ingame)

Pagina: 1
Acties:

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022
Sind ik 2 x 20" op mijn videokaart heb aangesloten is de performance in bijvoorbeeld World of Warcraft bedroevend als ik deze windowed draai. (Als in 10fps) Als ik het full-screen draai is het geen enkel probleem. Maargoed, tweede monitor is ook om ingame bijvoorbeeld te kunnen MSNen etc, maar nu moet ik alsnog ALT+TAB gebruiken.

Nuttige informatie:

CPU: E6600
Geheugen: 4GB (Helaas maar 3200MB herkend)
Videokaart: 8800GTS 320MB
Driver: 163.69 WHQL (Meerdere releases geprobeerd)

Ik heb zitten googlen, maar kan eigenlijk weinig vinden. Wil ook Windows XP weer eens proberen, maar heb een licentie voor Vista én voor de rest draait het perfect dus liever niet.

Iemand een idee hoe ik performance winst kan halen ?

Default blanke hetero

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-07 22:13
Het is altijd al zo geweest, dat je met twee monitoren een mindere performance hebt. Met één monitor speel je immers full screen het spel, and that's it! Met twee monitoren heb je naast je spel op monitor 1, altijd nog een beetje "plain" Windows met je bureaubladje. En misschien dat er nog wat moet worden geöptimaliseerd met drivers, in combinatie met Vista... I dunno. Maar het zou zo maar kunnen.

En vreemd dat je, met een 64-bit's Windows, toch maar 3,2GB aan geheugen herkent. Het moederbord herkent wel de volle 4GB overigens?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
En je vraagt je niet af waarom er maar 3,2GB van je geheugen herkend wordt, ook al heb je een 64bit Windows-versie :?

The devil is in the details.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Shaggy_NL schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:43:

En vreemd dat je, met een 64-bit's Windows, toch maar 3,2GB aan geheugen herkent. Het moederbord herkent wel de volle 4GB overigens?
Memory remap staat af.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Ebayzo
Hahn schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:44:
En je vraagt je niet af waarom er maar 3,2GB van je geheugen herkend wordt, ook al heb je een 64bit Windows-versie :?
Dat is een mobo / bios kwestie. Dat heeft er niets mee te maken.

Maargoed, betreffende de performance. Tuurlijk kan dit iets schelen. Maar nu is het niet speelbaar, dit heb ik nog niet meegemaakt.

Default blanke hetero

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-06 22:09
Ebayzo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:37:
Sind ik 2 x 20" op mijn videokaart heb aangesloten is de performance in bijvoorbeeld World of Warcraft bedroevend als ik deze windowed draai. (Als in 10fps) Als ik het full-screen draai is het geen enkel probleem. Maargoed, tweede monitor is ook om ingame bijvoorbeeld te kunnen MSNen etc, maar nu moet ik alsnog ALT+TAB gebruiken.

Nuttige informatie:

CPU: E6600
Geheugen: 4GB (Helaas maar 3200MB herkend)
Videokaart: 8800GTS 320MB
Driver: 163.69 WHQL (Meerdere releases geprobeerd)

Ik heb zitten googlen, maar kan eigenlijk weinig vinden. Wil ook Windows XP weer eens proberen, maar heb een licentie voor Vista én voor de rest draait het perfect dus liever niet.

Iemand een idee hoe ik performance winst kan halen ?
ik kan mij herrinere dat alle games die ik windowed gespeeld heb, ook alw as dat met 1 monitor. slechter draaide dan full screen. Veel slechter. ook al was de resolutie een stuk lager.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windowed spelen gaat minder soepel, ongeacht of je nu 1 of 2 monitoren hebt aangesloten. Dus als je het ding fullscreen zet moet er geen verschil inzitten lijkt me.

Verwijderd

Misschien omdat je game window ook voor een klein deel op de 2e monitor wordt weergegeven? Je hebt immers maar op 1 monitor DirectX acceleratie.

Verwijderd

Single-screen performance mode aanvinken in je nvidia controlpanel?

• Ebayzo
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:42:
Single-screen performance mode aanvinken in je nvidia controlpanel?
Geprobeerd, mocht helaas niet baten. Alleen twijfel ik nog of die setting gepakt werd. Ik zal het nog eens proberen.

Update
Helaas. Windowed blijft het dramatisch. Met één monitor dan weer niet, wat ik vrij apart vind. Maargoed, heb me niet echt ingelezen in de werking van een videokaart op dat vlak. Ik ga sowieso nog eens testen met XP..

[ Voor 28% gewijzigd door Ebayzo op 15-10-2007 18:19 ]

Default blanke hetero

• Ebayzo
Windows XP geinstalleerd. WoW getest met fullscreen windowed. En lopen.... :D

Performance is perfect nu! Maargoed, kan alsnog brakke drivers zijn geweest, maar tot Vista een SP krijgt loopt het voorlopig wel even goed op XP.

Topic kan dicht. Dank u

Default blanke hetero

Pagina: 1